نماینده اسبق اهواز: آیت‌الله جزایری مرجع است و می‌خواست رساله منتشر کند

کدخبر: ۲۷۱۰۸۰
اقتصادنیوز: محمد کیانوش راد فعال سیاسی و نماینده‌ی مجلس ششم اهواز درباره استعفای آیت الله جزایری از امامت جمعه اهواز گفت:از دلایل واقعی و پشت پرده اطلاع دقیقی ندارم. اما آنچه را آیت‌الله جزایری در مورد بیماری خویش، در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشتند، امری واقعی است و ایشان بنا به نظر فقهی خویش، ظاهرا اقامه‌ی نماز را به عنوان امام جماعت در اینگونه شرایط صحیح نمی‌دانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انصاف نیوز، وی افزود: البته بنظر می‌آید مسایل دیگری هم موجب دلخوری ایشان بوده است. مسایلی که شاید با ایجاد حاشیه‌هایی همراه بوده است .همچنین بنا به عقیده‌ی برخی صاحب‌نظران، ایشان شأن مرجعیت فقهی و دینی دارند و برخی از رواج این امر، ظاهرا خشنود نیستند.

وی گفت: ظاهرا آیت الله شفیعی[امام جمعه موقت اهواز] که از روحانیون خوشفکر و خوشنام خوزستان هستند،  در چند سال گذشته توضیح المسایلی چاپ کرده بود، اما  از انتشار رساله‌ی خویش جلوگیری کرد.  شنیده‌ها حاکی از آن است که آیت الله جزایری هم قصد چاپ رساله داشته‌اند و شاید برخی مخالفت‌ها و فشارها هم باعث تردید و تعلیق این مهم توسط ایشان شده باشد.

کیانوش راد گفت:آقای جزایری روحیاتی ملایم دارد، اصولا شوشتری‌ها در خوزستان به این صفت شناخته می‌شوند. شوشتری‌ها کمتر اهل درگیری و تندی هستند. آقای جزایری تند و عصبی برخورد نمی‌کند و به این دلیل بعضا حتی با مخالفان خویش ارتباط دارد.از نظر علمی و اجتهادی نیز مورد وثوق علمای طراز اول بوده‌اند و خدمات ایشان در تاسیس حوزه علمیه اهواز ستودنی است.مشی دیدگاهی و فکری ایشان هم مشی قشری گری و اخباری مسلکی نیست.

این نماینده پیشین در باره سفر اخیر آیت الله جزایری به انگلیس گفت:اگر اطرافیان ایشان بی‌تدبیری نمی‌کردند و از ابتدا مطابق با حقیقت اطلاع رسانی می‌کردند، حاشیه‌هایی اینچنین بوجود نمی‌آمد. حاشیه‌هایی که گاه متاسفانه با توهین به ایشان همراه بود و غیرمنصفانه و غیراخلاقی بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید