رهبری درباره لایحه پالرمو حکم حکومتی می‌دهند؟

کدخبر: ۲۷۱۰۹۱
اقتصادنیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که مجمع تشخیص لایحه fatf و پالرمو را تصویب نکند جز لیست سیاه قرار خواهیم گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرفوری، غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر لایحه پالرمو از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شود آیا امکان بررسی مجدد آن در مجلس وجود دارد یا خیر اظهارکرد: در صورت نظر منفی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه پالرمو امکان هیچ اصلاح و بررسی مجددی وجود نخواهد  داشت.

وی افزود: با نظر مخالف مجمع تشخیص مصلحت نظام با لایحه پالرمو و Fatf ایران در لیست سیاه قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه مجمع در شرایط فعلی وظیفه حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان را درباره لایحه پالرمو و fatf برعهده دارد هرگونه تصمیم و نظری از سوی این نهاد درباره پالرمو اتخاذ شود مبنا و تصمیم نهایی محسوب می شود.

کاتب درباره اینکه آیا مقام معظم رهبری می توانند از اختیاراتشان برای تصویب پالرمو و fatf استفاده کنند؟، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع باتوجه به بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مقام معظم رهبری تنها می توانند درباره این موضوع توصیه های لازم را مطرح کنند.

نماینده مردم گرمسار تاکید کرد: باتوجه به بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص امکان اینکه مقام معظم رهبری از حکم حکومتی استفاده کنند وجود ندارد و تنها در شرایط فعلی می توانند توصیه ای را به مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام دهند.

کاتب گفت: صدور حکم حکومتی برای لایحه پالرمو و fatf قطعا در شرایط فعلی معنایی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید