ارزیابی رئیس‌جمهور آمریکا از مذاکره با رهبر کره‌شمالی؛

ترامپ: می‌دانیم چه می‌خواهند و می‌دانند چه می‌خواهیم

کدخبر: ۲۷۱۱۴۲
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی جدید، روند مذاکرات خود با رهبر کره شمالی در هانوی را خوب ارزیابی کرد.
ترامپ: می‌دانیم چه می‌خواهند و می‌دانند چه می‌خواهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «دونالد ترامپ» در پیامی توئیتری آورده است: از یک سفر عالی از ویتنام کشوری جالب برگشته ام. ما مذاکراتی بسیار واقعی با کیم جونگ اون داشتیم. ما می دانیم که آنها چه می خواهند و آنها نیز می دانند که ما چه می خواهیم. روابط مان بسیار خوب است. ببینیم چه اتفاقی می افتد. 

مذاکراتی حقیقی با اون داشتیم/ روابط‎مان خیلی خوب است

ترامپ در حالی این پیام را مخابره کرده که مذاکرات دو روزه وی با اون در هانوی پایتخت ویتنام بدون نتیجه پایان یافت. 

در همین رابطه به دنبال عدم حصول توافق در مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی و بیان اظهاراتی از سوی ترامپ در خصوص دلایل شکست این گفتگوها، پیونگ یانگ نسبت به آن واکنش نشان داد.

«ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی ادعای ترامپ که «کره شمالی خواستار آن بود که تمامی تحریم های این کشور لغو شود» را نادرست خواند و گفت: کره شمالی در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که در اقتصاد این کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند.

وی افزود: در مقابل رفع این تحریم ها کره شمالی از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کرد اما از آنجا که ایالات متحده می خواست که کره شمالی در مسیر غیر هسته ای شدن اقدامات بیشتری اتخاذ کند، دو کشور نتوانستند به توافقی دست یابند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید