آقای هدایتی ۶۰۰ میلیارد را از کجا آوردی؟

کدخبر: ۲۷۱۱۷۳
اقتصاد نیوز: روز چهارشنبه نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی برگزار شد. در این راستا، حسن فریدون، سردبیر ورزشی روزنامه جوان در یادداشتی به تحلیل این موضوع پرداخت.
آقای هدایتی ۶۰۰ میلیارد را از کجا آوردی؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری میزان، دیدن عابربانک پرسپولیس در لباس زندان جالب بود. پیش از این خبر دستگیرشدن‌هایش را بار‌ها شنیده بودیم اما هیچ وقت موضوع تا اینجا پیش نرفته بود.

عابر بانک البته هنوز هم مدعی است که برای پیشرفت فوتبال خرج کرده نه برای معروف شدن و دیده شدن و محبوبیت! آن سال‌ها که تازه آمده بود برایش نوشتیم که ثروت باد آورده را بدون بازخورد و استفاده خرج می‌کند تا دیده شود اما تکذیب کرد و جای تاسف بود که کسی هم پیدا نشد تا از او درباره ۴۰۰ سکه‌ای که در جریان یک بازی پخش کرد سوال کند. کسی پیدا نشد که از او بپرسد از کجا و چگونه برای مصرف شخصی فوتبالیست‌ها سر کیسه را شل و میلیون میلیون خرج می‌کرد؟

کسی اینها را از هدایتی نپرسید، اما ما حتما پیش خودمان فکر می‌کنیم که قصد او فقط خدمت به فوتبال بوده است! حتما فکر می‌کنیم که این ثروت باد آورده حاصل عرق ریختن‌های او بوده و پای هیچ وام و بانکی در میان نبوده است. اصلا با خودمان می‌گوییم پول خودش بوده و دلش خواسته اینگونه خرج کند اما از خودمان هم می‌پرسیم که کدام عقل سلیمی حاصل زحمت خود را اینگونه به باد می‌دهد و آن‌وقت است که حقیقت طور دیگری رخ نمایی می‌کند.

هدایتی سال‌ها قبل وقتی با برخی انتقاد‌ها روبرو شد بیانیه صادر و خود را متولد ظهر عاشورا معرفی کرد، دو روز پیش او محاکمه شد. حرف‌هایی هم زد در مقام دفاع از خود، اما کاش یکی پیدا می‌شد و از او می‌پرسید چطور پول عرق ریخته کارگران فولاد نورد را به جیب فوتبالیست‌ها سرازیر کرده است؟ کسی سوال نکرد که چگونه ۶۰۰ میلیارد را به قول خودت صرفا برای خدمت به فوتبال و نه کسب شهرت و محبوبیت خرج کردی بدون اینکه آورده‌ای داشته باشد؟

هدایتی روز چهارشنبه محاکمه شد، اما باید در کنارش مدیرانی هم محاکمه می‌شدند که طی تمام این سال‌ها به او مانند عابر بانک نگاه کردند و هر بار که خواستند از آن پول برداشت کردند بدون اینکه بپرسند این اسکناس‌های نقد از کجا می‌آید و اصلا برای چه خرج می‌شود. هدایتی محاکمه شد، اما یادمان نرود که او پیش از این هم بار‌ها دستگیر و زندانی شده بود و امیدواریم که اینبار نتیجه بخش باشد و البته یادمان نرود کسانی که هدایتی و امثال او را در فوتبال بزرگ کردند نباید در این بازار پر سر و صدا نادیده گرفته شده و پشت هدایتی و محکومیت او پنهان شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید