جروزالم پست گزارش داد؛

اختلاف انگلیس و آلمان درباره حزب‌الله

کدخبر: ۲۷۱۵۱۱
اقتصادنیوز؛ روزنامه جروزالم پست اسرائیل گزارش داد:در حالی که دولت انگلیس گروه حزب الله را در فهرست تروریستی قرار داده است، دولت آلمان از اعمال ممنوعیت بر این گروه خودداری کرد.
اختلاف انگلیس و آلمان درباره حزب‌الله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه جروزالم پست با تلاش برای اعمال فشار بر برلین، اعلام کرد که دولت آلمان با بی اعتنایی به درخواست های آمریکا و اسرائیل، از تروریستی قلمداد کردن گروه مقاومت حزب الله لبنان خودداری کرده است.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در پاسخ به این روزنامه اعلام کرد: وزارت کشور آلمان درخصوص ملاحظات خاص اعمال ممنوعیت بطور کلی اظهار نظری نمی کند و این شامل موارد خاص دیگر هم می شود. 

این روزنامه افزود: وزارت کشور آلمان از سال 2008میلادی تاکنون در پاسخ به سوالات در خصوص اینکه آیا دولت 'آنگلا مرکل' قصد تروریستی اعلام کردن حزب الله را دارد، همواره همین پاسخ را داده است. این درحالی است که اتحادیه اروپا از سال 2013 شاخه نظامی حزب الله را ممنوع کرده است. 

این روزنامه در ادامه به منظور تشدید فشار و فضاسازی علیه دولت آلمان نوشت: تحلیل جروزالم پست از یک گزارش اطلاعاتی دولت آلمان در سال 2018 حاکی است که 950 مامور حزب الله در آلمان فعالیت دارند و اقدام به جمع آوری کمک مالی و جذب اعضای جدید می کنند و ایدئولوژی یهودی ستیزانه حزب الله را گسترش می دهند. 

 

دولت انگلیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت جنبش حزب‌الله که دوشنبه گذشته از سوی وزیر کشور اعلام ‌شده بود به اجرا درآمده و طرفداری از این گروه جرم محسوب می‌شود. بنابر اعلام وزارت کشور انگلیس، این قانون پس‌ از آن به اجرا درآمد که نمایندگان پارلمان از دوشنبه گذشته درباره تروریستی خواندن حزب‌الله، انصار الاسلام و جماعت نصرت الاسلام بحث و بررسی کردند. 

بر اساس این بیانیه، هر سه گروه یاد شده از امروز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته و طبق قانون تروریسم سال 2000 عضویت و یا دعوت به طرفداری از این گروه‌ها جرم و 10 سال زندان دارد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دولت انگلیس در قراردادن حزب الله در لیست گروههای تروریستی را به شدت محکوم کرد و گفت: اقدام غیر مسئولانه انگلیس نه تنها کمکی به ثبات و امنیت لبنان نمی کند، بلکه بخش وسیعی از مردم یک کشور مستقل و نماینده حقوقی آنها را نادیده می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید