ارز دیجیتال فیس بوک بزودی عرضه می‌شود

کدخبر: ۲۷۱۷۷۵
اقتصاد نیوز:بعد از انتشار شایعاتی در مورد ابداع ارز دیجیتال اختصاصی توسط فیس بوک، به نظر می رسد این شبکه اجتماعی تنها چند ماه با عرضه رقیب بیت کوین فاصله دارد.
ارز دیجیتال فیس بوک بزودی عرضه می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، یک گروه مخفی 50 نفره از کارکنان فیس بوک در تلاش برای تکمیل این ارز دیجیتال و رونمایی از آن هستند.

اولین بار روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اطلاعاتی که از طریق 5 منبع ناشناس جمع آوری کرده،این خبر را منتشر کرد. البته به نظر می رسد فیس بوک تنها شبکه اجتماعی نیست که به دنبال عرضه ارز دیجیتال خاص خود است.

با توجه به آنکه واتس‌آپ و اینستاگرام نیز در مالکیت فیس بوک هستند، ممکن است ارز دیجیتال فیس بوک موجب تحولاتی در ساختار آنها نیز شده و برای خرید و فروش آنلاین در این شبکه های اجتماعی نیز به کار رود. برنامه فیس بوک برای ادغام بخش هایی از این سه شبکه اجتماعی استفاده آسان از ارز دیجیتال در تمامی پلاتفورم های مذکور را تسهیل می کند.

گفته می شود مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خود شخصا در مورد چالش های حقوقی و قانونی استفاده از ارزهای دیجیتال در اینترنت گفتگوهایی با برخی اساتید دانشگاه نیز به عمل آورده است. هنوز مشخص نیست ارز دیجیتال فیس بوک مانند بیت کوین ماهیتی مرکز گریز دارد یا قرار است ارزی اختصاصی باشد که تعامل با آن تنها تحت سلطه و کنترل فیس بوک ممکن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید