آغاز تحقیقات گسترده قانون گذاران امریکایی درباره ترامپ

کدخبر: ۲۷۱۸۱۶
اقتصادنیوز : اعضای دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات گسترده ای را درباره خانواده، ستاد انتخاباتی و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور آغاز کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این کمیته از 81 آژانس و نهاد دولتی و فرد اسنادی را درباره سوءاستفاده و جلوگیری ترامپ و اطرافیانش از اجرای عدالت درخواست کرده است.

این تحقیقات بر سه بخش شامل ممانعت از اجرای عدالت، فساد و سوءاستفاده از قدرت متمرکز است. این تحقیقات حدود یک هفته پس از آن آغاز شده که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در نشست استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، از همکاری خود با ترامپ اظهار تاسف و شرمساری کرد و او را نژادپرست، فریبکار و متقلب دانست.

به نوشته هیل، دموکرات ها به دنبال تحقیق درباره کسانی هستند که ژوئن 2016 در جلسه دیدار میان مقام های ستاد انتخاباتی ترامپ و یک وکیل روسی مرتبط با کاخ کرملین روسیه حضور داشتند. برنامه ترامپ برای احداث ساختمان در مسکو و حق السکوتی که وی به دو زن روسپی پرداخت کرده، جزو سایر مسائلی است که در مورد آنها تحقیق خواهد شد. 

«جرولد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای، ترامپ را به «عدم مسئولیت پذیری درقبال حملات تقریبا هر روزه وی به حقوق بنیادین، قوانین اخلاقی و قانون اساسی و عرف» متهم کرده است.

کمیته قضایی از کاخ سفید اسنادی درباره برکناری «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ، «جیمز کومی» مدیر سابق اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) و هرگونه صحبتی درخصوص برکناری «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شده است.

این کمیته همچنین از برخی مقام های سابق و فعلی دولت از جمله فلین، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «رینس پریبوس» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید خواسته است تا اسنادی را در اختیار کنگره قرار دهند.

کاخ سفید اعلام کرده است که درخواست کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای ارائه اسناد و مدارک را دریافت کرده و در «زمان مناسب» به آن پاسخ خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید