پرسش دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ: به پوتین چه گفتی؟

کدخبر: ۲۷۱۸۴۴
اقتصادنیوز: روسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در نامه هایی به سرپرست دفتر ترامپ و وزیر خارجه آمریکا خواستار ارائه اطلاعات تماس و دیدار ترامپ و پوتین شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، روسای کمیته های روابط خارجی، اطلاعات و نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان روز دوشنبه در نامه ای به مایک ملونی و مایک پمپئو، اسناد و مصاحبه با کارکنان اجرایی دفتر رئیس جمهوری و بخش های مربوط به گفت وگوی روسای جمهوری آمریکا و روسیه در وزارت خارجه را خواستار شده اند.

این نامه در ادامه نامه 21 فوریه به کاخ سفید است که در آن اطلاعات مربوط به این دیدار درخواست شده بود اما آنها از ارائه هرگونه پاسخی خودداری کرده اند.

روسای این کمیته ها در نامه امروز خود اعلام کردند در حال بررسی برخی از مسایل پیرامون دیدار یا هرگونه تماس پوتین با ترامپ هستند و از این رو هرگونه اسناد مربوط به این ارتباطات، اثرات آنها بر سیاست خارجی، موضوعاتی که از سوی رئیس جمهوری یا هرکسی دیگر که به نیابت از او مخفی یا قوانین فدرال را نقض کرده اند، مورد تقاضا است.

آدام شیف، الیوت انگل و الیجاه کامینگز در نامه خود نوشته اند: مطابق گزارش رسانه ها، به نظر می رسد ترامپ در چندین بار برای پنهان کردن جزئیات گفت وگوی خود با پوتین از دیگر مقامات، کنگره و مردم آمریکا اقدام کرده است.

در این نامه افزوده شده است: رئیس جمهور گزارش داد که یادداشتهای مربوط به حداقل یک جلسه با رئیس جمهور پوتین را برگزید و حداقل یک مترجم آمریکایی را به بحث گذاشت تا مبانی ارتباطات با پرزیدنت پوتین با دیگر مقامات فدرال را مورد بحث قرار دهد. رئیس جمهوری ترامپ در دیدار با ترامپ کمترین یادداشت ها را نوشت و به تنها مترجم آمریکایی هم تاکید کرد که از محتوای این دیدار چیزی به مقامات این کشور نگوید.

روسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ پاسخی از کاخ سفید به نامه 21 فوریه خود دریافت نکرده اند و به همین دلیل تحقیقات خود را گسترانده اند، ادامه دادند: در صورت صحت این اتهامات، امنیت ملی، ضد اطلاعات و نگرانی های سیاست خارجی را به خصوص با توجه به اقدامات مداوم فعالان روسیه برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا، عمیقا افزایش می دهد.

هفته گذشته نیز مایکل کوهن وکیل پیشین ترامپ با حضور در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را نژادپرست، فریبکار و متقلب نامید و اظهار کرد که درباره پروژه برج مسکوی ترامپ دروغ گفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید