مسیح مهاجری: بیشتر نماز جمعه‌ها در مسیر اصلی نیستند/ هیچ‌کس در کشور سرجای خودش نیست

کدخبر: ۲۷۱۸۶۹
اقتصادنیوز: حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از گفت‌وگوی مفصل خود با سایت انتخاب، نسبت به بی توجهی به شایسته سالاری در دولت و کشور انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران، او گفت: در کشور ما تقریباً هیچی سر جای خودش نیست. هیچ کسی کار خودش را نمی‌کند. هر کسی در هر چیزی که دلش می‌خواهد وارد می‌شود، نظر می‌دهد، حرف می‌زند، برخورد و دخالت می‌کند و این است که الان مشکلات زیادی در کشور به وجود آورده. اگر خطبه‌های نماز ائمه جمعه را به صورت سراسری نگاه کنید، البته همه نه ولی عده زیادی از آنها از محتوای تعالیم دینی، اخلاقی و فرهنگی فاصله گرفتند و سراغ مسائلی رفته‌اند که یا به آنها مربوط نمی‌شود یا حالت‌های القایی دارد.

مهاجری ادامه داد:  البته جریاناتی هم در کشور هستند که مرتب خودشان را به آنها نزدیک می‌کنند و خواسته‌های خودشان را القا می‌کنند و آنها هم همین‌ها را مطرح می‌کنند. علت اینکه نماز جمعه‌ها خلوت شده، همین است. بیشتر نماز جمعه‌های ما در مسیر اصلی نیستند. البته تعدادی هم خوب عمل می‌کنند.

وی در بخش دیگری ادعا کرد که دو جریان یعنی اصلاح‌طلب و اصولگرا، سر و ته یک کرباسند و با هم فرق چندانی ندارند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هر کاری دل‌شان می‌خواهد، می‌کنند. مسأله، مسأله خودشان است نه مسأله کشور و نظام و انقلاب. به گفته او، این دو جریان امتحان خود را پس داده و ثابت کرده‌اند که دلسوز نیستند.

مهاجری درباره این موضوع که اصلاح‌طلبان عامل رأی آوردن روحانی در انتخابات بوده‌اند، گفت: من اصلاً این را قبول ندارم که آقای روحانی با رأی اصلاح‌طلبان رئیس ‌جمهوری شده باشد. اصلاً این طوری نیست. آقای روحانی بعد از رد صلاحیت آقای‌ هاشمی رفسنجانی و اینکه آقای ‌هاشمی گفت رأی من به روحانی است، بالا آمد. والا تا آن وقت دو، سه میلیون بیشتر رأی نداشت. آقای‌ هاشمی رفسنجانی هم به تنهایی او را رئیس ‌جمهوری نکرد. بلکه مردم از کار شورای نگهبان عصبانی شدند که دیدند آقای ‌هاشمی با آن خدمات، سوابق و عظمت را برای ریاست جمهوری رد صلاحیت کردند یا به تعبیر جدید عدم احراز صلاحیت لذا به دلیل عصبانیت گفتند هرچه آقای‌ هاشمی بگوید، عمل می‌کنیم و به آقای روحانی رأی دادند.

به گفته وی، اصلاح‌طلبان 10 درصد قضیه بودند. چون این طوری نبود که هرچه بالاسری‌ها بگویند، عمل کنند و در بین خودشان اختلافاتی داشتند. بنابراین اصل ماجرا را از ذهن‌مان بیرون کنیم که اصلاح‌طلبان روحانی را رئیس‌ جمهوری کردند، بیخود می‌گویند. آقای روحانی هم البته به اصلاح‌طلبان بها و یک مقدار سهم داد که من با این جور نگاه اصلاً مخالفم. دولت که گوشت قربانی نیست بخواهید به هر طرف سهم بدهید. شما باید چشم‌تان را به جناح‌ها ببندید، شایسته‌ها را مطرح کنید و بعد از اینکه شایسته‌ها را انتخاب کردید، نگاه کنید ببینید، از کدام طیف هستند.

وی درباره بحث‌های مختلفی که درباره حوزه انقلابی مطرح می‌شود هم گفت: در حوزه یک جریانی خودش را انقلابی می‌داند که از بیرون البته هدایت می‌شود و دلش می‌خواهد همه چیز در دست خودش باشد و همه چیز را هم نظر بدهد و تعیین کند و به دیگران اجازه اظهار نظر و ورود به مسائل ندهد. این جریان نوعی عمل می‌کند که دلسوزان حوزه در تنگنا قرار می‌گیرند و همین باعث می‌شود احساس کنند که آمدنشان به صحنه چیزی را حل نمی‌کند.

به گفته وی، این جریان البته موفقیتی نخواهد داشت.مهاجری همچنین با انتقاد از برخی عملکردها در دولت از جمله بی توجهی به شایسته سالاری مدعی شد که برخی اطرافیان رئیس جمهوری انجمن حجتیه‌ای هستند.

او گفت: من از اول این را با خود آقای روحانی هم مطرح کردم ولی ایشان به راحتی از کنارش گذشتند. بعضی از بزرگان کشور هم این مسأله را مطرح کردند ولی عملاً گوش ندادند. البته آقای روحانی خودش انجمن حجتیه‌ای نیست ولی برخی از مسئولین ما گرفتار این چیزها می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید