نگرانی اتحادیه اروپا از دخالت خارجی در انتخابات؛ تجربه ریاست‌جمهوری آمریکا تکرار می‌شود

کدخبر: ۲۷۱۹۸۳
اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز گزارش داد: «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا روز سه شنبه نسبت به خطر مداخله خارجی درانتخابات پارلمان اروپا که در ماه مه (خرداد) برگزار می شود، هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا بتوسک دریک کنفرانس خبری گفت: «نیروهای خارجی ضداروپایی وجود دارند که در پی آن هستند تا به طور علنی یا پنهانی بر انتخابات دمکراتیک اروپاییان اثر بگذارند.»

وی درادامه ضمن آن که از رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درسال 2016 به عنوان یک نمونه از این الگو نام برد،خاطرنشان کردکه «چنین چیزی ممکن است در انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه نیز تکرار شود.» 

رئیس شورای اروپا افزود:«به احزاب سیاسی که توسط نیروهای خارجی دشمن با اروپا تشکیل شده اند، اجازه تصمیم گیری در مورد اولویت های اصلی اتحادیه اروپا و هدایت موسسات اروپایی را ندهید.» 

توسک همچنین دربخش دیگری از اظهارات خود گفت که تماما از طرز فکر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در مورد اروپا، حمایت می کند.

انتخابات آتی پارلمان اروپا از دوم تا پنجم خرداد ماه سال 98، برگزار می شود.

به گزارش ایرنا،امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیروز با انتشار یادداشتی در روزنامه های 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، خواستار «رنسانسی اروپایی» شد و از جزییات طرح خود برای اصلاحات در اروپا رونمایی کرد. 

مکرون دراین یادداشت انتخابات پارلمان اروپا 26 ماه می آینده (پنجم خرداد) را تعیین کننده خوانده و هشدار داد که اروپا در خطر است.

هنوز حرف وحدیث‌هایی درباره نقش نیروهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید