برنامه حامیان ترامپ برای قانونی و دائمی کردن خروج از برجام

کدخبر: ۲۷۲۱۰۳
اقتصادنیوز: عضو ارشد جمهوریخواه سنای آمریکا گفت :به دنبال تصویب قانونی است که خروج از برجام را به صورت قانون درآورده و برای رئیسان جمهوری آینده الزامی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبری هیل نوشت، «جیم اینهوف» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در نشستی خبری به خبرنگاران یادآورشد که در تلاش است تا متنی را درباره برجام به «قانون اختیارات دفاع ملی» این کشور برای دائمی کردن خروج واشنگتن از برجام اضافه کند.

اینهوف مدعی شد: در سفری که ماه گذشته به همراه هیاتی از قانونگذاران آمریکایی به چند کشور داشته متوجه شد برخی از کشورها از جمله ایران منتظر پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هستند.

به عقیده اینهوف، ایرانی ها منتظرند توافقی را که جان کری (وزیر خارجه پیشین آمریکا) ایجاد کرد دوباره احیا و همه آن ها گمان می کنند که ترامپ (در پایان این دوره) از قدرت برکنار می شود.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تاکید کرد که کنگره برای جلوگیری از چنین چیزی باید هر مقدار از اقدام های ترامپ را که می تواند، به ویژه حمایت از ارتش رژیم صهیونیستی و خروج از توافق هسته ای با ایران، به قانون تبدیل کند.

اینهوف ضمن ابراز اطمینان از تصویب چنین قانونی در سنای آمریکا، در عین حال اذعان کرد که تصویب آن در مجلس نمایندگان این کشور که در اختیار اکثریت دمکرات است، چندان آسان نخواهد بود.

سناتور ارشد جمهوریخواه به این پرسش که آیا در «قانون اختیارات دفاع ملی» سال 2019 اقدامی برای دائمی کردن خروج از برجام گنجانده خواهد شد، پاسخی نداد.

ترامپ در 18 اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک که در سال 2015 میان ایران و 6 قدرت جهانی امضا شد خارج می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید