پافشاری ترامپ برای اعطای مجوز دسترسی امنیتی به دخترش

کدخبر: ۲۷۲۱۰۵
اقتصادنیوز: چند منبع آگاه اعلام کردند دونالد ترامپ به مقامات سابق کاخ‌سفید اصرار کرده بود که به «ایوانکا ترامپ» مجوز دسترسی امنیتی بدهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان گزارش داد، به تازگی گزارش شده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، «جان کلی» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و «دونالد مک‌گان» مشاور سابق کاخ سفید را تحت فشار قرار داده بود که به ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد خود مجوز دسترسی امنیتی به اطلاعات محرمانه را اعطا کنند.

سه منبع آگاه در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کردند اصرار ترامپ برای دادن دسترسی امنیتی به ایوانکا ترامپ حتی باعث ناراحتی مقامات کاخ سفید شد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این مسئله اعلام کرد: ما درباره مجوز‌های دسترسی امنیتی هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم. ما نمی‌توانیم به هر منبع ناشناسی پاسخ دهیم.

این گزارش پس از آن منتشر شد که روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ به جان کلی دستور داده است مجوز امنیتی جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد خود را بازگرداند. این درحالی است که دونالد ترامپ ضمن تکذیب این خبر اعلام کرده است هیچ دخالتی در بازگرداندن مجوز امنیتی کوشنر نداشته است. ایوانکا ترامپ هم پیشتر در گفتگو با شبکه «ای بی سی نیوز» اعلام کرده بود که پدرش هیچ نقشی در اعطای مجوز دسترسی امنیتی او و کوشنر نداشته است. اظهاراتی که در تناقض کامل با اخبار منتشر شده است.

چندی پیش رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید اولتیماتوم داد و درخواست کرد اسناد مربوط به صدور دسترسی امنیتی جرد کوشنر را به منظور انجام تحقیقاتی در این خصوص برای این کمیته ارسال کند. تحقیقات این کمیته بخشی از تلاش دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درباره دونالد ترامپ، ریاست جمهوری و منافع تجاری اوست.

مجوز دسترسی امنیتی جرد کوشنر و تعداد دیگری از مقامات کاخ سفید به اطلاعات محرمانه در فوریه سال ۲۰۱۸ محدود شد. این در حالی است که با گذشت زمان دسترسی کوشنر به این اطلاعات محرمانه بازگردانده شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید