آمادگی مترو برای افزایش ساعات کاری در روزهای پایانی سال

کدخبر: ۲۷۲۱۵۲
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از آمادگی برای افزایش ساعت کاری مترو در روزهای پایانی سال خبر داد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرنوش نوبخت ظهر امروز در مراسم ۲۰ سالگی مترو تهران با بیان اینکه بهره‌برداری از خط ۵ مترو در سال ۱۳۷۷ با سرفاصله یک ساعت آغاز شد و توانستیم طی سال‌های گذشته سرفاصله خطوط مترو را کاهش دهیم گفت: حالا به جایی رسیدیم که سرفاصله خطوط ۱،۲ و ۴ به ۴ دقیقه رسیده است و تلاش می‌شود این برنامه در سایر خطوط مترو نیز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه همزمان با سال جدید نیز برنامه‌ای برای ارائه خدمات مطلوب‌تر مترو در نظر گرفتیم گفت: درحال حاضر خدمت رسانی به مسافران تا ساعت ۲۲:۳۰ است که در صورت نیاز این زمان در روزهای پایانی سال افزایش خواهد یافت اما در حال حاضر برنامه‌های ویژه‌ای برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی داریم.

وی از بهره‌برداری قسمت شمالی خط ۷ در چند روز آینده خبر داد و با بیان اینکه امید است که بخشی از خط ۶ نیز در اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد ادامه داد: باید تلاش کنیم میزان سفرها با مترو را در سال‌های آینده افزایش یابد هرچند برای این مهم نیاز به تأمین واگن داریم که امیدواریم واگن‌هایی که هم اکنون در گمرک باقی مانده است به زودی ترخیص و وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

نوبخت ضمن تاکید بر ارائه خدمات مترو در روزهای پایانی سال گفت: در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال برنامه ویژه‌ای را برای جابجایی شهروندان تهرانی در بهشت زهرا خواهیم داشت. ضمن اینکه در ایام نوروز نیز آمادگی خدمت‌رسانی به شهروندان داریم.

وی همچنین از کاهش سرفاصله قطارهای خط ۵ خبر داد و گفت: ما در حال حاضر بیشترین سرفاصله را در خط ۳ آن هم به دلیل برخی محدودیت‌ها داریم که سرفاصله  آن ۷ و نیم دقیقه است که تلاش می‌شود در آینده این زمان کاهش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید