حمله هکرهای چینی به اطلاعات نظامی دانشگاه‌ها

کدخبر: ۲۷۲۱۵۴
اقتصادنیوز: هکرهای چینی بالغ بر ۲۷ دانشگاه جهان بخصوص از ایالات متحده آمریکا را برای دسترسی به اطلاعات محرمانه و دانش پیشرفته نظامی هک کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بد افزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است.

همانطور که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری برآورد کرده بودند، میزان حملات سایبری و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و دردسرهای متعددی را برای کاربران به موجود خواهد آورد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge، گروهی از هکرهای چینی با حمله به زیرساخت‌های سایبری چندین دانشگاه معتبر در جهان به خصوص دانشگاه‌های آمریکایی سعی دارند که به دانش پیشرفته نظامی و دفاعی و اطلاعات محرمانه و سری آنها نفوذ و دسترسی پیدا کرده و احتمالاً آنها را با دولت چین به اشتراک بگذارند.

سالهاست که چین به منظور افزایش قدرت دفاعی خود در برابر ایالات متحده آمریکا به فکر نفوذ و دستیابی به اطلاعات نظامی و محرمانه آن و برخی دیگر از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان افتاده است تا بتواند با بهره‌گیری از آخرین دانش و فناوری‌های آن، به توسعه زیرساخت‌های دفاعی و افزایش توان نظامی خود در جهان بپردازد.

بر اساس این گزارش‌ها، هکرهای چینی با استفاده از روش حملات فیشینگی به برخی از دانشگاه‌هایی که در زمینه دانش و تکنولوژی‌های نظامی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، به این زیرساخت‌ها حمله و نفوذ یافته‌اند.

از دانشگاه‌هایی که هکرهای چینی به آنها نفوذ پیدا کرده‌اند، می‌توان به مؤسسه تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه واشنگتن و برخی دیگر از کالج‌های برتر در کانادا و آسیای شرقی اشاره کرد.

به گفته محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری، حملات سایبری که هکرهای چینی به واسطه آن توانسته‌اند به اطلاعات محرمانه موجود در جدیدترین تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده توسط دانشمندان و اساتید دانشگاهی دست پیدا کنند، یکی از بزرگترین حملات سایبری در جهان به شمار می‌رود که به منظور سرقت و دسترسی به داده‌های نظامی و دفاعی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید