روحانی به عراق می‌رود/افزایش حجم تجارت میان دو کشور

کدخبر: ۲۷۲۲۱۸
اقتصادنیوز:وزرای صنعت، معدن و تجارت ایران و تجارت عراق بر لزوم افزایش حجم تجارت دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار ظرف دو سال آینده تاکید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رضا رحمانی در حاشیه دیدار با وزیر تجارت عراق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور طی روزهای آینده سفری به عراق خواهد داشت، این دیدار را زمینه ساز سفر رئیس جمهور دانست و گفت: حجم تجارت ایران و عراق در دو سال آینده به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

وی افزود: مذاکرات خوبی در این جلسه برگزار شد و هر دو طرف ایرانی و عراقی به جد به دنبال تقویت روابط هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران و عراق روابط دوستانه و برادرانه‌ای دارند به داشتن مرزهای طولانی دو کشور اشاره و تصریح کرد: در تلاشیم تا روابط تجاری نیز میان ایران و عراق افزایش یابد.

در ادامه این جلسه محمد هاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق نیز با اشاره به اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی ایران و عراق بر لزوم افزایش تبادلات تجاری دو کشور تا ۲۰ میلیارد دلار تاکید کرد و گفت: قرار است رئیس جمهور ایران طی روزهای آینده سفری به بغداد داشته باشد و در سفر امروز من به ایران تعدادی تفاهم نامه آماده می‌شود که در سفر رئیس جمهور ایران به عراق به امضا برسد.

وزیر تجارت عراق با بیان اینکه ایران در زمان حضور داعش در عراق از مردم این کشور حمایت کرد، افزود: سفر امروز من برای تشکر و قدردانی از حمایت‌های ایران از مردم و کشور عراق در دوران تحرکات تروریستی داعش در این کشور انجام شده است که ضمن آن به گسترش روابط تجاری دو کشور نیز علاقه مند هستیم.

خاطرنشان می‌شود حجم مبادلات اقتصادی ایران و عراق در حال حاضر ۱۳ میلیارد دلار در سال است که ظرف دو سال آینده به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید