روحانی: کاری که آمریکا با مردم ایران می‌کند، فراتر از تحریم و جنایت علیه بشریت است

کدخبر: ۲۷۲۲۳۱
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور هدف اصلی دشمن را خدشه‌دار کردن اعتماد بین مردم و مسئولان دانست و با بیان اینکه "کاری که حکومت آمریکا با مردم ایران می‌کند، فراتر از تحریم و جنایت علیه بشریت است"، تصریح کرد: باید در شرایط جنگ و کینه‌توزی بدخواهان، قوا و مردم کنار هم باشند و اگر دشمن قادر به اختلاف‌افکنی بین ما شود، پیروز است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب (۱۵ اسفند) در جلسه توسعه و برگزیدگان استان گیلان گفت: دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات کشور را حل کند و ما در سیاست و فرهنگ و اقتصاد حضور مردم را نیاز داریم.

رئیس‌جمهور گفت: سال ۹۷ را با وجود همه دشواری‌هایی که وجود داشت سالی پرافتخار می‌دانم و مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف افتخارآفرینی کردند و مردم اعتماد کامل داشته باشند که دولت از همه توان خود برای رفع مشکلات و بهبود شرایط آنان استفاده می‌کند.

روحانی با بیان اینکه مردم شریف استان گیلان در همه مقاطع همواره پشتیبان انقلاب و نظام بودند با تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال، اظهار داشت: مشاهده احساسات پرشور و لبخند مردم در مسیر تردد مرا شرمنده می‌کند، چرا که امسال مردم سال سختی را تحمل می‌کنند، اما وقتی از دیدن خادم خود ابراز محبت کرده و لبخند می‌زنند، معنایش این است که اگر چه مشکل داریم، اما در عین حال می‌فهمیم که شرایط چیست و کسانی که بار مسئولیت را بر دوش دارند، در شرایط عادی قرار ندارند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با تلاش مسئولین سرمایه‌گذار وارد ایران می‌شود اما به محض خروج از کشور، بلافاصله از خزانه‌داری آمریکا با او تماس گرفته و او را نسبت به فعالیت در ایران تهدید می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت آمریکا به دروغ ادعا می‌کند که تنها با نظام و حکومت ایران مشکل دارد و این ادعا یک دروغ بی‌شرمانه است. آنان حتی برای ساخت یک مرکز دارویی برای مردم اعمال فشار می‌کنند.

روحانی، کاری را که حکومت آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد، جنایت علیه بشریت دانست و گفت: مشکل آنان برجام و مذاکرات هسته‌ای نیست. امروز آنان با همه ملت‌ها مشکل دارند و بر مردم یمن، ونزوئلا و کشورهای مختلف جهان و حتی دوستان خود فشار می‌آورند. حکومت آمریکا ظاهراً از آزار دیگران لذت می‌برد و افتخارش را این می‌داند که از تعهدات بین‌المللی به راحتی خارج می‌شود و این با منطق، عقل و سیاست سازگار نیست.

رئیس‌جمهور گفت: جماعتی که امروز در آمریکا سر کار است، تنها با ملت ایران مشکل ندارد، بلکه دنیای امروز گرفتار آن شده است و دنیا روزگار سختی را سپری می‌کند به گونه‌ای که حتی سران اروپایی از تعبیرات به مراتب تندتری علیه حکومت آمریکا استفاده می‌کنند.

روحانی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از برگزیدگان، مبنی بر اینکه نگرانی‌هایی نسبت به تداوم مسیر سال ۹۲ و ۹۶ دارد، گفت: نگرانی به مانند شک و تردید می‌ماند، اگر شکی ما را به ایمان راستین و تعقل درست بکشاند، بی‌تردید ارزشمند است، اما شکی که سستی و خانه‌نشینی را به همراه داشته باشد، مفید نیست.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر نگرانی باعث شود که تلاش و فعالیت خود را افزایش داده و وحدت و همدلی را تقویت کنیم، مقدس و ارزشمند است و در مقابل اگر نگرانی باعث شود تا روحیه ما خسته گردد، آن نگرانی به درد نمی‌خورد.

روحانی هدف اصلی دشمنان را ایجاد یأس و ناامیدی در مردم دانست و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مردم را خسته کرده و اعتماد بین مردم و مسئولین را از بین ببرند. بی‌تردید اگر مردم به مسئولین و خادمان خود اعتماد نداشته باشند، هیچ کاری پیش نخواهد رفت و همه پروژه‌هایی که امروز در استان به بهره‌برداری رسید، در سایه اعتماد بوده است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: متأسفانه بعضی از حرف‌هایی که در گوش و ذهن مردم دمیده می‌شود، اخبار و تحلیل‌های دروغ است و نباید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه دولت در کنار مردم و بخش خصوصی مشغول کار و تلاش شبانه‌روزی است، گفت: اینکه در یک روز این حجم از پروژه در یک استان افتتاح می‌شود، نشان‌دهنده گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده است و باید توجه داشت که نباید وجود مشکلات باعث شود که کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی که انجام می‌گیرد، فراموش شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز دشمنان با همه بغض و کینه‌ای که نسبت به ملت ایران دارند به سوی ما سنگ پرتاب می‌کنند و بدون تردید میدان جنگ و مبارزه بدون هزینه نیست.

روحانی گفت: امروز دولت در کنار سایر قوا برغم اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد مشغول تلاش و خدمت‌رسانی است و همه باید در این مسیر در کنار یکدیگر باشیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید