وعده‌های 41 سال پیش درباره نیروگاه اتمی بوشهر چه بود؟

کدخبر: ۲۷۲۳۰۰
اقتصادنیوز: نیروگاه هسته ای بوشهر قدمتی 45 ساله دارد و بحث در باره آن از سال 1352 به بعد در محافل سیاسی و مطبوعاتی در جریان بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در یکی از جلسات مجلس در دوم بهمن 1356 دکتر حسین طبیب نماینده بوشهر در مجلس طی نطقی ، از نیروگاه اتمی آن شهر سحن می گوید.

بخشی از اظهارات او را می خوانید:

نیروگاه هسته‌ای بوشهر... از سال 1354 کار خود را آغاز کرد و قرار است اولین مولد آن در سال 1359 آماده برای شروع به کار باشد و یک سال بعد هم مولد دیگر شروع به کار نماید.

  2 مولد هر کدام به قدرت 1200 مگاوات نیروی برق جمعاً 2400 مگاوات تولید این نیروگاه خواهد بود که به شبکه به هم پیوسته انتقال سر تا سری نیرو در حدود 3000 مگاوات می‌باشد ...

همچنین این نیروگاه روزانه 200 هزار متر مکعب آب شور دریا را شیرین خواهد کرد و به مصارف امور و خدمات شهری خواهد رسانید که خوب می‌دانیم این مقدار آب در منطقه خشک و سوزان بنادر جنوب چه نقش مهم و اساسی را در بر خواهد داشت .

در این نیروگاه در حدود 8000 کارگر و تکنسین ایرانی و خارجی مشغول به کار هستند که برای آنها تأسیسات رفاهی و خانه ساخته شده و از این عده 5000 نفر ایرانی و بقیه خارجی هستند که امید است مرتباً کارگران با استعداد ایرانی با کسب آموزش فنی و مهارت‌های لازم بتوانند جایگزین کارگران و تکنیسین‌های غیر ایرانی بشوند که این تکنولوژی تکیه به عناصر ایرانی داشته باشد.

از نظر ایمنی به قراری که گزارش دادند رعایت کامل اصول ایمنی شده است و نیروگاه طوری طراحی شده که در برابر زلزله با شدت 5/ 7 واحد ریشتر که در ردیف زلزله‌های سخت و شدید می‌باشد می‌تواند مقاومت کند و به همین مناسبت به قرار گزارشی که داده شد در بعضی موارد حتی ضریب ایمنی بیش از 350 درصد نسبت به نیروگاه‌های مشابه با ضوابط و استانداردهای فنی و تکنیکی متداول در جهان برای نیروگاه بوشهر در نظر گرفته شده است ...

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید