معاون رئیس جمهوری ترکیه: آنکارا آماده ورود به خاک سوریه است

کدخبر: ۲۷۲۳۵۸
اقتصادنیوز: معاون رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه گفت که ارتش این کشور برای نابودی گروه های تروریستی آماده ورود به خاک سوریه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آناتولی ترکیه نوشت: «فواد اوکتای» افزود: آنکارا هرچه لازم باشد برای نابودی گروه های تروریستی در منطقه شرق فرات سوریه و ازبین بردن خطرات احتمالی، انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد که ترکیه آمادگی لازم را برای انجام عملیات در خاک سوریه به دست آورده و آماده ورود به خاک سوریه است.

معاون رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: ما هرگز اجازه هیچ تحرکی را نخواهیم داد که تهدیدی برای امنیت ترکیه شود. آمریکا 23 هزار کامیون حامل سلاح های سنگین به صورت مجانی ارسال کرده است. این کامیون ها به کجا می روند؟ آیا محتویات این کامیون ها تهدیدی برای ترکیه ایجاد نمی کند؟

اوکتای گفت: رئیس جمهوری آمریکا نگرانی های امنیتی ترکیه در شمال سوریه را درک می کند و آنکار ایجاد مناطق امن در مرزهای شمالی سوریه به عنوان عاملی برای تامین امنیت خود می داند.

وی همچنین مدعی شد که ترکیه کمک های مختلفی به مناطقی که در دو عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» از تروریست ها پاکسازی شد ارسال کرد. 

پیش تر «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیدار و درباره تحولات اخیر شمال سوریه ازجمله عملکرد ترکیه در شهر «منبج» استان حلب گفت وگو کرده بودند.

'مولود چاووش اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه پیش تر از توافق کشورش با آمریکا درخصوص اخراج نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از منبج و خلع سلاح این تشکیلات و ورود ارتش ترکیه به منبج خبر داده بود.

براساس توافق بین ترکیه و آمریکا، مقرر شده است که نیروهای گروه پ.ک.ک و ی.پ.گ(دو گروه کردی مخالف ترکیه) از منطقه خارج شوند و امنیت شهر منبج سوریه به صورت مشترک توسط ترکیه و آمریکا تامین شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید