بهترین خودرو سال 2019 اروپا +عکس

کدخبر: ۲۷۲۳۹۰
​اقتصاد نیوز:جگوار آی پیس (Jaguar I-PACE) از میان خودروهای برجسته‌ای چون آلپاین A110، سیتروئن C5 ایرکراس، فورد فوکوس، کیا سید، مرسدس بنز A کلاس و پژو 508 به عنوان بهترین خودرو سال 2019 اروپا انتخاب شد.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، از میان فینالیست‌های بهترین خودرو سال 2019 اروپا، خودرو جگوار آی پیس در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 به عنوان برنده این رقابت معرفی شد. در این رقابت خودروهای برجسته‌ای چون آلپاین A110، سیتروئن C5 ایرکراس، فورد فوکوس، کیا سید، مرسدس بنز A کلاس و پژو 508 قرار داشتند. خودرو جگوار آی پیس برای اولین بار در تاریخ خود توانست این عنوان را از آن خود کند. گفتنی است دو خودرو جگوار آی پیس و آلپاین A110 هر دو امتیاز 250 را کسب کرده‌اند، اما در این رقابت تنگاتنگ خودرو جگوار آی پیس به پیروزی رسید که نحوه انتخاب آن کمی عجیب به نظر می‌رسد.

نحوه امتیازگیری جگوار آی پیس

در واقع داوران به خودرو جگوار آی پیس رای بیشتری دادند و این خودرو توانست 18 رای اول را کسب کند، اما خودرو آلپاین A110 فقط توانست 16 رای را به دست آورد. گفتنی است آلپاین A110 بیشتری رای را از داوران آلمانی دریافت کرد و خودرو کیا سید نیز از داوران اسپانیایی بیشتری رای را به دست آورد که قبل از اینکه خبرنگاران انگلیسی رای دهند، کیا سید به عنوان بهترین خودرو سال اروپا شناخته می‌شد. به طور کلی خودرو جگوار آی پیس به عنوان بهترین خودرو اروپا محسوب می‌شود هرچند که از داوران اسپانیایی امتیاز کمتری را کسب کرده باشد.

جگوار آی پیس

یان کالوم، مدیر طراحی جگوار در این خصوص عنوان کرد:باید این سوال را بپرسیم چرا زمانی که خودروهای الکتریکی در این رقابت مهم پیروز می‌شوند، بسیاری تعجب می‌کنند؟ این خودروها آینده صنعت خودرو هستند و مردم باید آن را قبول کنند. خودرو جگوار آی پیس طراحی شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود، چراکه نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی بوده و با پلتفرم خاصی تولید شده است. این خودرو برای من که تجربه‌ای 40 ساله در طراحی خودرو دارم، بسیار هیجان‌انگیز است.

رالف اسپث (Ralf Speth)، مدیرعامل جگوار نیز گفت:ما از اینکه نخستین خودرو الکتریکی شرکت جگوار توانسته است به عنوان خودرو سال اروپا تبدیل شود، احساس غرور می‌کنیم.

جگوار آی پیس
جگوار آی پیس

مشخصات جگوار آی پیس

این خودرو به عنوان اولین کراس اوور برقی تولید شده در بریتانیا محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های ساخت منحصربه‌فرد خود توانسته است در بازارهای جهانی به فروش خوبی دست پیدا کند. این کراس اوور از یک باتری 90 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بهره می‌برد که می‌تواند مسافت 386 کیلومتری را طی کند. باتری‌های این خودرو به کمک سیستم شارژ سریع می‌توانند ظرف مدت 40 دقیقه حدود 80 درصد شارژ شوند. موتور برقی جگوار آی پیس قادر است قدرتی معادل 394 اسب بخار و گشتاور 694 نیوتن‌متر تولید کند.

جگوار آی پیس

جدول امتیاز فینالیست‌های مسابقه خودرو سال 2019 اروپا

رتبه خودرو امتیاز
1 جگوار آی پیس 250
2 آلپاین A110 250
3 کیا سید 247
4 فورد فوکوس 235
5 سیتروئن C5 ایرکراس 210
6 پژو 508 192
7 مرسدس بنز A کلاس 16

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید