اکرمی: ای‌کاش مانند شهید بهشتی برای شنیدن حرف حساب تندروها با آنها جلسه می‌گذاشتیم

کدخبر: ۲۷۲۵۴۶
اقتصادنیوز: سیدرضا اکرمی می‌گوید که تندروها فقط نوک دماغشان را می‌بینند و از درک مسائل جهانی و منطقه‌ای عاجرند و فکر می‌کنند. عده‌ای دور هم جمع شده‌اند و به نام اسلام و انقلاب منافع شخصی خودشان را تأمین می‌کنند و به خودنمایی می‌پردازند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه‌نیوز، استعفای اخیر محمدجواد ظریف بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت؛ برخی آن را در شرایط فعلی نادرست و برخی دیگر در صورت عدم اختیار وزیر امور خارجه در امور محوله، درست قلمداد کردند اما عموم منتقدان دیرین دولت نیز سعی کردند فضا را سراسر ملتهب نکنند اما در این بین افراد نزدیک به جبهه پایداری از هیچ‌تندروی مضایقه نکردند .حالا که چند روزی از این ماجرا گذشته شاید بتوان بهتر و شفاف تر ماجرا را بازبینی کرد.

سیدرضا اکرمی باور دارد که هجمه‌های خارج از عرف به ظریف منطقی نبود. او درباره استعفای وزیر امور خارجه گفت: «در چهل‌سال انقلاب اسلامی ایران بارها شاهد استعفاهای متعددی از سوی مسئولان بوده‌ایم و شاید بتوان گفت بارزترین آن استعفای آقای موسوی از دولت بود که با مخالفت امام(ره) روبه‌رو شد.  ما نمی‌دانیم که منشاء حقیقی استعفای آقای ظریف چه بوده است اما به‌هرحال استعفا به معنای خروج از نظام نیست که برخی افراد به تندی و حتی با بی‌ادبی با آن مواجه شدند. در هر ساختاری ممکن است افراد با یکدیگر به فهم مشترکی از موضوعات مختلف نرسند و چاره‌ای جز کناره‌گیری یکی از طرفین اختلاف از سِمت خود وجود نداشته باشد».

اکرمی درخصوص اینکه نباید سخنان افراد را به پای جناح‌های سیاسی نوشت، اظهار کرد: «واقعا لازم است که برای همه جا بیندازیم که نظر افراد نباید به نام یک‌جناح سیاسی نوشته شود. ضرورت دارد که به افراد شخصیتی متناسب خودشان بدهیم نه آنکه بگوییم چون فلانی حرف زده است؛ پس نظر تمام اصولگرایان چنین و چنان است. به یاد دارم که روزی فرد سخنرانی  حرف‌های خود را زد و در نهایت گفت که اجازه نمی‌دهیم خون شهدا پایمال شود. آن فرد اصلا خون شهید ندیده است؛ اما از شهدا برای تثبیت اهداف خود بهره می‌جوید. این روش صحیح نیست».

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که تندروهای نزدیک به پایداری گفت: «برخی افراد به‌هیچ‌وجه با دردهای مردم آشنا نیستند و در حوزه سیاست نیز درک نمی‌کنند که در جهان و منطقه چه می‌گذرد. آقای بشار اسد بعد از سال‌ها به ایران آمد و با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری دیدار کرد و تنها می‌خواست بگوید که از ایران تشکر می‌کنم. می‌دانیم که جنگ در سوریه کمتر از جنگ ایران با عراق نبود. روزی کشورهای غربی فردی مانند صدام را به‌جان ایران انداختند و روز دیگر داعش را ایجاد کردند تا منطقه را ناامن شود. ایران در این برهه جنگ را به خارج از مرزها برد و این یک دستاورد بزرگ است. از سوی دیگر تقویت ارتباطات منطقه‌ای می‌تواند به قدرت استراتژیک ایران کمک کند. تندروها فقط نوک دماغشان را می‌بینند و از درک تمام این‌ها عاجزند؛ فکر می‌کنند عقل کل هستند. ای‌کاش می‌شد مانند شهید بهشتی که در میزگرد با گروه‌های مختلف شرکت می‌کرد؛ امروز هم با تندروها یک جلسه می‌گذاشتیم و می‌گفتیم که حرف حسابتان چیست؟ عده‌ای دور هم جمع شده‌اند و به نام اسلام و انقلاب منافع شخصی خودشان را تأمین می‌کنند و به خودنمایی می‌پردازند».

او در پایان افزود: «تردید نکنید که اگر از کسی طلب داشته باشیم و مطالبه نکنیم، بدهکار می‌شویم. تندروهایی که به مقامات فحاشی می‌کنند تابع ولایت فقیه نیستند و ضرورت دارد که رو در رو به انها بگوییم که چه می‌خواهید؟ مشخصا هدفتان از ابراز چنین حرف‌های خارج از اصولی چیست؟ این‌هایی که حتی نخستین اصول اخلاقی را هم نمی‌دانند، چه طور از اسلام و انقلاب سخن می‌گویند؟ البته وجود چنین عناصری عجیب نیست زیرا از زمان رسول‌الله(ص) نیز تندروهایی ریاکار وجود داشته‌اند و حضرت از رفتارهای آن‌ها بسیار رنج کشید».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید