معاون روحانی: بسیاری از مشکلات کشور معطوف به قانون است

کدخبر: ۲۷۲۵۷۹
اقتصادنیوز: معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در حوزه اجرا دولت لایحه ای راجع به شفافیت و مدیریت تعارض منافع را تهیه کرده است که به زودی تقدیم مجلس می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز شنبه در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاملی که می تواند نظام را از مشکلات موجود عبور دهد، جلوگیری از ریزش سرمایه های اجتماعی، اعتماد و امید مردم است. تقویت سرمایه های اجتماعی در حال حاضر یک ضرورت انکارناپذیر است و بسیاری از مشکلات کشور معطوف به قانون است.

امیری با اشاره به اینکه در زمینه اجرا مشکل زیادی وجود ندارد، بیان کرد: در موضوع اصول قانون نویسی اولین نکته، نیازسنجی واقعی است.

وی با با بیان اینکه انسان نیازمند ناظر است، عنوان کرد: مردم باید با احساس وظیفه و مطالبه گری بر کارها نظارت کنند و در این بخش نیاز به فرهنگ سازی بیشتری است.قانون گذاری، قانون نویسی و تصویب آن سه مقوله متفاوت هستند و برای حل ساختاری مشکلات، دولت نیاز به همکاری مجلس، قوه قضائیه و مردم دارد.

امیری با بیان اینکه همکاری ائمه جمعه به رفع مشکلات کمک خواهد کرد، ابراز داشت: کشور در حال حاضر درگیر یک نبرد تمام عیار اقتصادی و رسانه ای است و ضرورت موضوعات مطرح شده بسیار زیاد است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید