معرفی باکیفیت و بی ‌کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل

کدخبر: ۲۷۲۶۹۴
​اقتصاد نیوز:معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودرو ها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود.
معرفی باکیفیت و بی ‌کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل، پرستاره‌های رده‌های کیفی در بهمن ماه امسال مشخص شدند و 16 خودروی سواری 4 ستاره کیفی گرفتند.

در دسته قیمتی یک گروه خودروهای سواری پژو 2008 و سوزوکی گرند ویتارا و نیو مزدا 3 و در دسته قیمتی 2 کیا سراتو، هیوندای accent، موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شدند.

در دسته قیمتی سه B30 و چانگان CS35، آریو اتوماتیک و در دسته قیمتی 4 رنو ساندرو اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، تندر 90 پلاس، برلیانس H230، پارس تندر، پژو 207 اتوماتیک، پژو 207 و آریو 4 ستاره گرفتند.

کیفیت خودرو
 

در دسته قیمتی 5 هیچکدام از خودروهای ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و سایپا ایکس 111، سایپا ایکس 131، سایپا ایکس 132 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو دو ستاره گرفتند.
همچنین در بخش وانت و در دسته قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون سه ستاره و در دسته قیمتی 2 وانت تندر 3 ستاره دریافت کرد.
در گروه خودروهای سنگین- مینی بوس، ون مسافری وانا 4 ستاره گرفت.
در گروه کامیونت، کامیونت ایسوزو NPR75K، کامیونت هیوندای HD65 و کامیونت ایسوزو NMR85 و در گروه کامیون، کامیون ایسوز FVR و کامیون ایسوز NPR75M و در گروه کشنده‌ها نیز کشنده ولوو FH500، کشنده اسکانیا G410 و کشنده ولوو FH460 موفق به دریافت 4 ستاره شدند.
مهندس بهنام خلج، معاون کیفیت شرکت پارس خودرو اعلام کرد: بر اساس آخرین ارزشیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران (ISQI) در بهمن ماه, شرکت پارس خودرو روند رو به رشد کیفیت خودرو های خود را ادامه داده است و بر همین اساس برلیانس H230 محصول این شرکت توانست 4 ستاره از 5 ستاره کیفی را کسب کند.
وی افزود: شعار پارس خودرو، پیشرو بودن در کیفیت است و این مقوله در سخت ترین شرایط هم سرلوحه ماست و به همین دلیل پروژه های ارتقا کیفیت خودرو ها در پارس خودرو با تلاش کارکنان ادامه خواهد داشت.

 

معاون کیفیت پارس خودرو تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد شرکت در سال قبل مقرر شد، دست کم  یکی از محصولات خانواده برلیانس در سال 97 به جمع خودروهای 4 ستاره تولید شده در کشور بپیوندد, از این رو برلیانس H230 به عنوان کاندیدا معرفی شد.
مهندس خلج ضمن قدردانی از تلاش همه جانبه  پرسنل به جهت 4 ستاره شده برلیانس H230 خاطر نشان کرد: پس از تعریف پروژه همکاران ما تلاش های بسیاری داشتند تا با یک روند صعودی در ماه های گذشته بتوانیم به هدف خود قبل از پایان سال دست پیدا کنیم که خوشبختانه طبق آخرین گزارش ISQI این مهم, علی رغم شرایط سخت اقتصادی محقق شد و برلیانس H230 توانست در ارزشیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران نمرات منفی پایین تری نسبت به مرز تعیین شده توسط این سازمان داشته باشد.
گفتنی است پیش از این ساندرو  و پارس تندر از محصولات پارس خودرو موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید