زن فراری اماراتی: در کشورم امنیت نداشتم

کدخبر: ۲۷۲۷۹۸
هند البلوکی زن تبعه امارات که چندی پیش از کشورش گریخته بود، در مصاحبه با رادیو دویچه وله آلمان گفت: در کشورم امنیت نداشتم و به همین خاطر مجبور به فرار شدم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبرگزاری آلمانی دویچه وله نوشت: البلوکی که در اکتبر سال 2018 (مهر - آبان 97) با فرار از امارات از کشور 'مقدونیه' درخواست پناهندگی کرده بود، از سوی مقامات این کشور پذیرفته نشد.

وی در فوریه 2019(بهمن - اسفند 97) از مقدونیه به آلمان پناه برد و از آن زمان تا کنون در این کشور سکونت دارد.

البلوکی در مصاحبه با دویچه وله گفت: من در کشورم امنیت نداشتم حتی در محیط خانواده خود نیز احساس امنیت نمی کردم. 

وی افزود: زنان امارات بیش از پول و سفر، به آزادی و امنیت نیاز دارند و تا کنون در کشور من این موارد محقق نشده است.

البلوکی از طریق ویدئویی که پس از فرار از امارات و رفتن به مقدونیه در حساب توئیتری خود منتشر کرده بود، از سازمان های حقوق بشری درخواست کمک کرد تا او را از خشونتی که در امارات در حق او روا داشته شده، نجات دهند.

همچنین او در این ویدئو گفته بود: وقتی به علت خشونت های شوهرم درخواست طلاق و جدایی کردم، پدر و برادرم با من بد رفتاری کردند و گفتند، زندگی ات را به جهنم تبدیل می کنیم. من نیز از روی ترس و ناچاری مجبور به ترک 4 فرزند خود و فرار به مقدونیه شدم.

پیشتر نیز نهاد حقوق بشری 'الکرامه' (مستقر در ژنو) در خصوص وضعیت فعلی حقوق بشر در امارات با تشکیل جلسه ای فوری اعلام کرده بود که جامعه، حقوق مدنی و آزادی بیان در امارات معنا ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید