حداقل و حداکثر سن برای کاندیدای انتخابات مجلس

کدخبر: ۲۷۲۹۰۳
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حداقل سن برای کاندیداهای انتخابات مجلس 30 سال و حداکثر 75 سال تعیین شده است.
حداقل و حداکثر سن برای کاندیدای انتخابات مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی در تشریح نشست امروز (یکشنبه 19 اسفندماه) برای بررسی موارد ارجاعی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: حداقل سن برای کاندیداهای انتخابات مجلس 30 سال و حداکثر 75 سال تعیین شده است، همچنین تبصره‌ای اضافه شده که براساس آن حتماً باید کاندیداها 5 سال سابقه کار اجرایی یا آموزشی و پژوهشی که به تأیید بالاترین دفتر مربوطه در بخش دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی یا اتاق‌های مربوطه در بخش خصوصی رسیده باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: فعالیت تبلیغاتی نامزدها 15 روز قبل از شروع اخذ رأی آغاز و تا 24 ساعت قبل از آن ادامه می‌یابد.

وی افزود: رؤسای قوه مجریه و قضائیه، معاونین رئیس قوه مقننه، اعضای شورای نگهبان، وزیر کشور و معاونان مشاوران آنها، کارکنان نیروهای مسلح، رئیس و اعضای هیات نظارت اجرایی و ستاد انتخاباتی در کلیه سطوح، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و معاونان مشاوران آن‌ها و بازرسان و دست اندرکاران امور اجرایی و نظارت انتخابات از شروع انتخابات در ساعات اداری و غیراداری باید بی‌طرفی کامل داشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی بررسی تبلیغات انتخابات به عنوان رئیس کمیسیون فعالیت می‌کند و این کمیسیون متشکل از دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما که نباید از نمایندگان مجلس باشد، رئیس سازمان صدا و سیما دبیر ستاد انتخابات کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید