فدراسیون فوتبال بحران را دور زد؟

کدخبر: ۲۷۳۱۰۰
​ اقتصاد نیوز:به نظر می‌رسد مهدی تاج همه چالش‌ها را به خوبی مدیریت کرد. با اتفاقاتی که رخ داد هم شائبه دخالت دولت در فوتبال رد شد و هم خواست‌های قانونگذار رعایت شد. فریدون اصفهانیان، علی کفاشیان، عباس ترابیان، فریدون اصفهانیان، محمد‌رضا ساکت و... از سمت خود استعفا کرده‌اند و به‌زودی در روز‌های آتی تنها مدیر بازنشسته فدراسیون فوتبال که در سمت خود باقی‌مانده از سمت خود استعفا خواهد کرد!
فدراسیون فوتبال بحران را دور زد؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبر ورزشی، از جمع این مدیران آن‌هایی که عضو هیئت‌رئیسه بوده‌اند در این سمت باقی می‌مانند، چون به قانونگذار گفته شده عضویت در هیئت‌رئیسه شغل محسوب نمی‌شود، به این دلیل که عضو هیئت‌رئیسه تنها هفته‌ای دو ساعت در جلسات هفتگی این هیئت شرکت می‌کند و حقوق نمی‌گیرد. آن‌هایی هم که عضو هیئت‌رئیسه نبودند و از سمت خود استعفا کردند به عنوان مشاور به همکاری‌شان با فدراسیون فوتبال ادامه خواهند داد.

حالا مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال در ساختمان سئول، هم نیستند و هم هستند! هر آنچه بود چالش منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال به‌خوبی مدیریت و اجرا شد. هرچند کاش مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال که قرار به استعفا داشتند همان روز اول این کار را انجام می‌دادند تا شاهد این همه واکنش مجلسی‌ها در مورد بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال نمی‌بودیم.

هرچه بود گذشت و حالا باید این قانون را به فال نیک گرفت. قوانین حضور در هیئت‌رئیسه باید از سوی اعضای مجمع عمومی در نشست‌های بعدی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد تا مدیران جوان هم شانس حضور در جمع اعضای هیئت‌رئیسه و رقابت را پیدا کنند. امور فوتبال البته کار سخت و طاقت‌فرسایی است چراکه فوتبال اوغات فراغت برای جامعه می‌سازد و نیاز به مدیران جوان و پویا دارد.

در همه ماه‌های اخیر، اجرای این قانون توان زیادی را از فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش و جوانان گرفت، در حالی که امور مهمی برای رسیدگی وجود داشت. همه مشکلات و معضلات با گفتمان قابل حل است و گفتمان اولین راه حل و بهترین راه حل برای مشکلات است، اما مشکل اینجاست که در فوتبال، گفتمان در آخرین پله مدیریت قرار دارد و این جای نگرانی و البته افسوس دارد.

فوتبال برای آحاد جامعه، اوغات فراغت و ساعت‌های سالمی می‌سازد و برای اداره‌اش، به یک گروه حرفه‌ای و پرتوان نیاز دارد؛ گروهی که برای فوتبال برنامه دهد، نه اینکه به دنبال راهکار و تبصره برای ماندن خویش باشد. در حالی که بار‌ها و بار‌ها از همه این‌ها شنیده‌ایم که فوتبال برای آن‌ها نانی ندارد...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید