جدیدترین آمار حضور ایرانی ها در شبکه های اجتماعی

کدخبر: ۲۷۳۱۳۲
​اقتصاد نیوز:نتایج طرح آمارگیرى مرکز آمار ایران از فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از افراد بالای ۱۵عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.
جدیدترین آمار حضور ایرانی ها در شبکه های اجتماعی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، در این میان تا پیش از فیلترینگ تلگرام، این شبکه اجتماعی به همراه اینستاگرام و واتس‌اَپ دارای بیشترین فراوانی عضویت بوده‌اند. به طوری که ۹۴.۵ درصد ایرانیان فعال در شبکه‌های اجتماعی از تلگرام استفاده می‌کردند. این نسبت برای اینستاگرام و واتس‌اَپ به ترتیب ۴۳.۱ و ۲۴.۳ درصد بوده است.

همچنین تنها حدود ۱۸.۹ درصد از افراد بالای ۱۵ سال ایرانی در سال ۱۳۹۶ به سینما رفته‌اند. ژانر اجتماعی با ۶۹.۹ درصد، کمدی با ۵۱ درصد و دفاع مقدس با ۶.۶ درصد مورد علاقه افرادی بوده است که به سینما رفته‌اند.

در عین حال، ۹۱.۴ درصد افراد بالای ۱۵ سال طی سال ۱۳۹۶ برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران را تماشا کرده‌اند. بیشترین فراوانی به ترتیب شامل سریال با ۷۶.۳ درصد، فیلم سینمایی با ۴۸.۲ درصد، اخبار با۲۶.۹ درصد و برنامه‌های ورزشی ۲۰.۲ درصد است.

ایرانیان بیشترین زمان خود را به تماشای برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران با ۴ ساعت و ۵۲ دقیقه، حضور در شبکه‌های اجتماعی با ۱ ساعت و ۴ دقیقه و سپس انجام ورزش با ۲۷ دقیقه در روز اختصاص می‌دهند.

کمترین سرانه زمان به مطالعه روزنامه و گوش دادن به موسیقی به ترتیب با ۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۴ دقیقه و ۵۸ ثانیه تعلق می‌گیرد.

زمان حضور در شبکه‌های اجتماعی نیز بیش از ۴ برابر سرانه زمان مطالعه کتب غیر درسی و بیش از ۲ برابر سرانه زمان ورزش کردن است.

همچنین ایرانی ها ۱۸ دقیقه در روز به برنامه‌های رادیو گوش می‌دهند و ۱۵ دقیقه هم صرف مطالعه کتب غیر درسی می‌کنند.

حدود ۵۸.۲ درصد از افراد بالای ۱۵ ساله باسواد طی سال ۱۳۹۶ کتاب غیردرسی اعم از قرآن و ادعیه مطالعه کرده‌اند. در این بین، بیشترین درصد فراوانی به ترتیب به مطالعه قرآن و کتب ادعیه با ۸۱.۶ درصد، رمان و داستان کوتاه با ۳۳ درصد، دینی بجز قرآن و ادعیه با ۲۵.۲ درصد و روانشناسی و تربیتی با ۱۵.۹ درصد اختصاص داشته است.

طرح آمارگیرى از فرهنگ رفتاری خانوار در سال ۱۳۹۶ و از سوی مرکز آمار ایران در میان افراد ۱۵ ساله و بیشتر عضو خانوارهای ساکن در مناطق شهری و روستایی کشور انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید