سیاسیون عراق نقش مهمی در توسعه روابط تهران- بغداد ایفا می کنند

کدخبر: ۲۷۳۲۵۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افراد برجسته و سیاسیون عراق در هر مسئولیتی نقش مهمی در توسعه، امنیت و ثبات این کشور و روابط دوجانبه تهران- بغداد ایفا می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه ‌شنبه در دیدار «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق گفت: مناسبات برادرانه و دوستانه دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان دو طرف به خوبی حفظ شده و روبه توسعه است.
وی با تجلیل از مواضع پارلمان و دولت‌های گذشته عراق در زمینه روابط و همکاری‌های فی مابین، اظهار داشت: مصمم به توسعه روابط و همکاری‌ها با عراق بر مبنای منافع مشترک هستیم.
«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق هم در این دیدار سفر روحانی به عراق را سفری مهم و تاریخی در مناسبات دو‌کشور دانست و با تاکید بر حمایت همه احزاب و گروه های سیاسی عراق از توسعه روابط با ایران گفت: ایران و عراق ‌می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی بیش از پیش گسترش دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری عراق در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی عازم بغداد پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به بغداد پس از زیارت حرمین شریفین کاظمین به صورت جداگانه با رییس جمهوری، نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس و برخی از نمایندگان مجلس عراق دیدار و گفت و گو کرد.
روحانی همچنین در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و در نشست با نمایندگان و فعالان سیاسی عراق سخنرانی کرد.
در جریان سفر رئیس جمهوری، هیات های عالیرتبه دو کشور در نشست هایی مشترک و همچنین جداگانه با همتایان خود دیدار و ضمن بررسی آخرین وضعیت توافقات و سطح همکاری ها و فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه، در حضور دکتر روحانی و نخست وزیر عراق، پنج سند و یادداشت همکاری امضا و بین مقامات دو کشور تبادل شد.
سفر رئیس جمهوری به عراق سه روزه است و فردا – چهارشنبه- به تهران باز می گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید