سئول: کره شمالی نباید از پرتاب موشک بعنوان اهرمی در مذاکرات با آمریکا استفاده کند

کدخبر: ۲۷۳۲۶۵
اقتصادنیوز: یکی از مشاوران دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (سه شنبه) گفت، کره شمالی نباید از پرتاب احتمالی موشک بعنوان اهرمی در مذاکرات با آمریکا استفاده کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مون چونگ این، مشاور دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که استفاده کره شمالی از پرتاب موشکی یا سایر فعالیت‌های اتمی بعنوان اهرم یک اقدام نادرست است.

وی همچنین گفت که این اقدام احتمالاً برای دیپلماسی جهانی درباره برنامه اتمی فاجعه بار است.

وبسایت‌های مستقر در آمریکا اخیر تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد کره شمالی فعالیت در یک تأسیسات پرتاب موشکی دوربرد را از سر گرفته که سال گذشته میلادی در آغاز دیپلماسی با آمریکا منهدم شده بود.

سایر تصاویر ماهواره‌ای نیز نشان می‌دهد که ترددهای مشکوکی در یک تأسیسات دیگر سازه‌های موشکی و راکت‌هایی برای پرتاب ماهواره افزایش یافته است.

این مشاور همچنین گفته که این اقدام از سوی کره شمالی شاید در نهایت به یک پیامد فاجعه بار یا یک حادثه بزرگ در دیپلماسی کره شمالی و آمریکا منجر شود.

وی ادامه داد: هم کره شمالی و هم آمریکا باید برای حفظ دیپلماسی خویشتنداری کنند و تماس‌های غیر رسمی را برای از سر گیری مذاکرات آغاز کنند. نشست هانوی نشان داد که دستیابی به خلع سلاح و صلح در شبه جزیره کره چقدر مشکل و دردناک است.

در همین حال، وزارت خارجه کره جنوبی امروز نیز اعلام کرد که نگران تحولات در سایت پرتاب راکتی کره شمالی است و واشنگتن و سئول از نزدیک این منطقه را رصد می‌کنند.

سخنگوی این وزارت خانه به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که طرف کره‌ای تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرد که به نفع همه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید