نگاهی به ظهور مشاغل جدید و عجیب در سال 2035

کدخبر: ۲۷۳۳۱۰
اقتصاد نیوز:کارشناسان استرالیایی در گزارشی اعلام کردند سال 2035 شاهد ظهور مشاغل جدیدی خواهد بود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از تابناک، تا سال ۲۰۳۵ تغییرات به وجودآمده در نیروی کار موجب می‌شود مشاغلی مانند خلبانی از راه دور و محافظ آنلاین به وجود بیایند.

متخصصان سازمان تحقیقات صنعتی و علمی مشترک‌المنافع (CSIRO) در گزارش خود مشاغل بالقوه سال ۲۰۳۵ را به همراه تاثیرات دیگر چهارمین انقلاب صنعتی در شرایط کار مشخص کرده‌اند.

 
ظهور مشاغل جدید در سال 2035
 
مکان‌های کاری در سراسر دنیا در حال تغییر هستند، زیرا شرکت‌ها باید خود را با شروع چهارمین انقلاب صنعتی سازگار کنند.

در آینده، فرآیند خودکارشدن موجب بروز تغییراتی در نقش‌های کار و مشاغل خواهد شد. بر اساس گزارش منتشرشده، در سال ۲۰۳۵ پیچیدگی افزایش یافته و نیاز به مهارت‌های بالاتر حتی برای مسئولیت‌های ساده خواهد بود. این موضوع مستلزم آن است که نظام‌های تحصیلی خود را با شرایط جدید سازگار کرده و دانشجویان را به مهارت‌های موردنیاز مجهز کنند.

کارشناسان بر این باورند در آینده، با وضعیت کاری جدید پس از مهارت، خلاقیت جزء ویژگی‌هایی است که بیشتر از کارکنان انتظار خواهد رفت.

با توجه به تغییرات جمعیتی و فناورانه، تعدادی مشاغل انسانی جدید ظهور خواهد کرد.

تا سال ۲۰۳۵ تغییرات به وجودآمده در نیروی کار موجب می‌شود مشاغلی مانند خلبانی از راه دور و محافظ آنلاین به وجود بیایند.
 
خلبان‌ها، ناخدا‌های کشتی‌ها و رانندگان راه دور

همچنین، افزایش وسایط نقلیه بدون سرنشین به نیروی کار جدید متشکل از اپراتور‌های از راه دور نیاز خواهد داشت. خلبان‌ها، ناخدا‌های کشتی‌ها و رانندگان در دفتر کارشان که هزاران کیلومتر از وسیله نقلیه تحت کنترل آن‌ها فاصله دارد، خواهند نشست و مسئولیت کنترل سامانه را انجام خواهند داد. این در حالی است که به طور مثال، مهارت‌های جدیدی برای به پروازدرآوردن از راه دور یک هواپیما لازم خواهد بود.

افزون بر این، گروه جدیدی از مددکاران بهداشتی پیشگیرانه و شخصی‌شده نیز به وجود خواهد آمد و این افراد دارای مهارت‌های انسانی مهم و توانایی تفسیر و درک داده‌های بهداشتی و سلامتی خواهند بود.

این مددکاران به افراد تحت کنترل خود برای جلوگیری از ابتلایشان به بیماری‌های مزمن و بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی کمک خواهند کرد، عملکرد شناختی آن‌ها را ارتقا خواهند بخشید و همچنین سلامت روانی و سبک زندگی کلی افراد را بهتر خواهند کرد. در این میان با پیرشدن جمعیت دنیا چنین نقش‌هایی اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که کارشناسان استرالیایی ارائه داده‌اند، محبوبیت روزافزون آموزش‌ها در این زمینه نشان‌دهنده پتانسیل مشاغلی از این دست است.

خطر روزافزون جنایت‌های سایبری نیز موجب ظهور نوعی حرفه جدید به نام محافظ آنلاین در سال ۲۰۳۵ خواهد شد و افراد حاضر در این شغل، حفاظت و حمایت لازم برای فعالیت‌های آنلاین را ارائه خواهند داد. جنایت‌های سایبری می‌تواند از کلاهبرداری و سرقت هویت گرفته تا مدیریت اعتبار و رسانه‌های اجتماعی متغیر باشد.

در نهایت، بر اساس گزارش منتشرشده، دنیا در سال ۲۰۳۵ شاهد ادامه تقاضا برای تحلیلگران داده‌های بزرگ و تخصص نقش‌های تحلیلی است. در حال حاضر سالانه ۲.۵ کوانتیلیون بیت داده تولید می‌شود و رشد اینترنت اشیا در ۲۰ سال آینده شدت خواهد گرفت و بنابراین افراد متخصص باید در این حوزه فعالیت داشته باشند.

با این حال، نویسندگان گزارش مزبور اعلام کرده‌اند گرچه چنین تغییراتی غیرقابل اجتناب است، مشاغل جدید در حد پیش‌بینی هستند و هیچ چیز در این زمینه قطعیت ندارد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید