فریم به فریم با اشتباهات داوری علیه پرسپولیس و استقلال؛ آفساید بود؟

کدخبر: ۲۷۳۳۴۸
اقتصاد نیوز:در روزهای تلخ تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان، نقش اشتباهات داوری پررنگ‌تر از همیشه دیده می‌شود.
فریم به فریم با اشتباهات داوری علیه پرسپولیس و استقلال؛ آفساید بود؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، توقف استقلال مقابل العین در خانه، نتیجه بدی برای آن‌ها بود. استقلال یک قدم دیگر از صعود دور شد و با یک امتیاز، در قعر جدول گروه قرار گرفت. استقلالی‌ها همین حالا، 5 امتیاز با الهلال صدرنشین فاصله دارند و تا روز آخر، فقط یک بازی خانگی با الدحیل انجام می‌دهند.

با این حال نمی‌تون نقش تصمیمات داوری را در نتیجه نادیده گرفت. در دو صحنه، آن‌ها اعتراض زیادی به داور داشتند. صحنه اول، در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق افتاد. پژمان منتظری تلاش کرد روی ریباند، صاحب توپ شود و بازیکن العین مانعش شد. در صحنه اصلی و آهسته، مشخص بود منتظری توپ را می‌زند و بازیکن العین، فقط می‌تواند منتظری را سرنگون کند.

صحنه دوم، گل پیروزی بخش استقلال بود که آفساید اعلام شد. با کشیدن خط آفساید با کمک نقطه پرسپکتیو، معلوم است دانشگر و آخرین مدافع العین تقریبا روی یک خط قرار دارند. با این حال، زانوی دانشگر لحظه زده شدن ضربه کمی از خط خارج شده که می‌تواند تصمیم میلیمتری کمک داور را توجیه کند.

در قطر اما، نیازی به نقطه پرسپکتیو هم نبود. پرسپولیسی‌ها که در تهران، یک گل آفساید واضح از پاختاکور خوردند، همین سرنوشت برای‌شان در دوحه و مقابل السد تکرار شد. پرسپولیس تا دقایق پایانی بازی خوبی با السد انجام داد و دقایق تلف شده، روی صحنه‌ای گل خورد که با چشم غیر مسلح هم آفساید بودنش قابل تشخیص بود.

در جریان بازی، بازیکنان السد تلاش زیادی کردند از داور پنالتی بگیرند و بیشترین اعتراض آن‌ها، به برخورد توپ با دست محمد نادری بود. در نهایت به نظر می‌رسد توانستند تیم داوری را تحت تاثیر قرار دهند و با چنین آفساید واضحی، گل بزنند. با این نتیجه پرسپولیس هم مثل استقلال، قعرنشین گروهش در لیگ قهرمانان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید