آمریکا: مذاکره با طالبان پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای داشت

کدخبر: ۲۷۳۴۳۵
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از پیشرفت روند مذاکره با طالبان ابراز رضایت کرده و به ارائه چشم‌اندازی از موضوعاتی پرداخت که طرفین باید درباره آنها توافق کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رابرت پالادینو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پایان پنجمین دور از مذاکره با گروه طالبان در دوحه قطر، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و طالبان به پیشرفتی قابل‌ملاحظه دست یافته و به این نتیجه رسیده‌اند که صلح مستلزم حصول توافق پیرامون ۴ موضوع اصلی شامل مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، مذاکرات افغانی-افغانی و آتش‌بس جامع است.

این در حالی است که زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز طی پیامی توئیتری اعلام کرد: ۲ طرف بر پیش‌نویس توافقی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تضمین مبارزه علیه تروریسم توافق کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به صلح باید بر ۲ مورد دیگر یعنی گفتگو میان گروه‌های افغانستانی و آتش‌بس همه‌جانبه نیز توافق صورت گیرد.

خلیل‌زاد در ادامه اعلام کرد وقتی توافق بر پیش‌نویس جدول زمانی خروج نیروهای بین‌المللی و اقدامات مؤثر مبارزه علیه تروریسم نهایی شد، طالبان و گروه‌های افغانستان از جمله دولت این کشور گفتگوهایی را درباره دست یافتن به یک راه حل سیاسی و آتش‌بس همه‌جانبه آغاز خواهند کرد.

گفتنی است روز گذشته، پنجمین دور از گفتگوهای نمایندگان ویژه آمریکا و طالبان در دوحه قطر، پس از ۱۶ روز پایان یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید