آوارگان سوری نیازمند عزت‌نفس و حق دسترسی به مشاغل هستند

کدخبر: ۲۷۳۴۸۰
اقتصادنیوز: کمیسر امور سیاست هم‌جواری اتحادیه اروپا گفت:' آوارگان سوری اکنون نیازمند آن هستند که ازنظر اقتصادی روی پای خود بایستند. اینجا موضوع عزت‌نفس مطرح است.'

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، 'یوهانس هان' این اظهارات را در دومین روز از کنفرانس 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' که در بروکسل در جریان است مطرح کرد. 
وی افزود: 'اتحادیه اروپا تاکنون 7 میلیارد یورو برای کمک به سوری‌های نیازمند تخصیص داده است. این مبلغ به‌درستی هزینه شده اما کافی نیست. آوارگان اکنون نیازمند آن هستند که ازنظر اقتصادی روی پای خود بایستند. اینجا موضوع عزت‌نفس مطرح است.' 
دومین روز از کنفرانس 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' با سخنان 'آنتونیو تایانی'، رئیس پارلمان اروپا آغاز شد و سپس کمیسر امور سیاست هم‌جواری اتحادیه اروپا، 'آخیم اشتاینر' مقام اجرایی از برنامه توسعه سازمان ملل و 'اوته کلامرت' دستیار مدیرعامل برنامه جهانی غذا سخن گفتند.
این برای سومین بار است که کنفرانس با موضوع سوریه به‌طور مشترک توسط سازمان ملل و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می‌شود. 
در این کنفرانس علاوه بر مقامات سیاسی و تصمیم‌گیرندگان از اروپا، سازمان ملل و کشورهای همسایه سوریه، اعضای جوامع مدنی و فعالان اجتماعی سوری نیز حضور دارند. در روز دوم این کنفرانس در جلسه‌های جداگانه در مورد بازسازی اجتماعی و اقتصادی منطقه و حمایت از آوارگان گفت وگوهایی انجام خواهد گرفت.
در گفت وگوهای روز گذشته که در آن گروه‌های حقوق بشری از کشورهای منطقه حضور داشتند درزمینهٔ مساله بازگشت آوارگان گفت وگو شد. در این گفت وگوها نظرات شرکت‌کنندگان در زمینهٔ بازگشت آوارگان به دو بخش مجزا تقسیم شد. 
برخی معتقد به اعطای کمک به آوارگان بعد از بازگشت به کشورشان بودند تا به این وسیله بتوان آن‌ها را به بازگشت تشویق کرد و برخی معتقد بودند تا وقتی دولت دمشق بر سرکار است نباید هیچ کمکی در داخل سوریه هزینه شود. 
آن‌ها کمک به داخل سوریه در وضعیت کنونی را عامل تثبیت دولت دمشق عنوان کرده و تغییرات سیاسی را پیش‌شرط کمک‌ها عنوان می‌کردند. 
'هلگا اشمید' دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیروز در افتتاحیه این کنفرانس بر تعهد بروکسل برای پیشبرد روند صلح در سوریه از طریق روش‌های سیاسی تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید