آمریکا: تاریخ دقیق خروج نظامیان از افغانستان مشخص نیست

کدخبر: ۲۷۳۴۹۹
اقتصادنیوز؛ رابرت پولادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات میان آمریکا و طالبان در قطر پیشرفت‌های معناداری به دست آمده، اما هنوز تاریخ دقیق خروج نظامیان آمریکایی مشخص نیست.
آمریکا: تاریخ دقیق خروج نظامیان از افغانستان مشخص نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «رابرت پولادینو» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات میان آمریکا و طالبان در قطر پیشرفت‌های معناداری به دست آمده است. 

 

وی اضافه کرد: از گزارشات خلیلزاد مشخص شده است که در این دور از مذاکرات میان آمریکا و طالبان پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: طالبان پذیرفته است که صلح نیازمند گفت‌وگو در همه 4 موضوع اصلی یعنی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، عدم تبدیل شدن افغانستان به مکانی برای تروریسم، آتش‌بس و مذاکرات بین‌الافغانی است.

وی ادامه داد: در این دور از مذاکرات به سند پیش‌نویس در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و همچنین عدم تبدیل شدن این کشور به مکانی برای حمله به آمریکا و متعهدین به دست آمده است.

پولادینو یادآور شد: زمانی که این پیش‌نویس نهایی شود مذاکرات بین الافغانی از جمله دولت افغانستان شروع خواهد شد.

وی همچنین در مورد زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: این یک مذاکرات محرمانه بوده و هنوز زمان دقیق خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مشخص نیست.

در چهارمین دور مذاکرات طرفین اعلام کردند که به چهارچوب توافق دست یافته و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در مورد خروج نظامیان آمریکا و عدم تبدیل شدن افغانستان به مکانی برای فعالیت‌های تروریستی دست یافتند.

در 19 سال گذشته بیش از 48 هزار نفر در افغانستان کشته شده و با افزایش خشونت در این کشور و عدم توانایی آمریکا در شکست طالبان، واشنگتن برای پایان جنگ رو به مذاکره مستقیم با طالبان آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید