ترامپ: دوست ندارم آلبرت انیشتین خلبانم باشد!

کدخبر: ۲۷۳۵۰۰
اقتصادنیوز؛ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی در مورد علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 در اتیوپی نوشت: شما را نمی دانم ولی من دوست ندارم آلبرت انیشتین خلبانم باشد. من حرفه ای هایی را می خواهم که اجازه دارند به راحتی و به سرعت کنترل هواپیما را در دست بگیرند.
ترامپ: دوست ندارم آلبرت انیشتین خلبانم باشد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 در اتیوپی نوشت: هواپیماها برای پرواز بیش از اندازه پیچیده شده اند.

ترامپ در ادامه این توئیت نوشت: 'دیگر به خلبان ها نیازی نیست و کارشناسان رایانه موسسه فناوری ماساچوست جایگزین آنها شده اند. چنین چیزی را تمام مدت در بسیاری از محصولات می بینم. همیشه در پی برداشتن یک قدم غیرضروری رو به جلوی هستند، آن هم در زمانی که نسخه قدیمی معمولا ساده تر و بهتر است. پیچیدگی خطر می آفریند. تمام این چیزها هزینه زیاد و دستاورد کمی دارد.' 

وی افزود: 'شما را نمی دانم ولی من دوست ندارم آلبرت انیشتین خلبانم باشد. من حرفه ای هایی را می خواهم که اجازه دارند به راحتی و به سرعت کنترل هواپیما را در دست بگیرند.'

به نوشته نیوزویک، به رغم ادعای ترامپ، پیشرفت تکنولوژی های به کار گرفته شده در هواپیماها امنیت پرواز را نسبت به دهه های پیشین افزایش داده است.

نرخ سقوط و تصادف هواپیماها از دهه 70 میلادی تاکنون، کاهش قابل توجهی داشته است. 

این نخستین بار نیست که ترامپ می گوید در مورد موضوعی از مقام های ارشد بیشتر می داند.

وی مدت هاست که ادعا می کند در مواردی که کوچکترین تخصصی در آنها ندارد، کارشناس است. 

از هر کسی بیشتر در مورد پهپادها اطلاعات دارد و کارشناس مسائل مرزی، سیستم قضایی، تجارت، پول، مالیات و لیست بلندبالایی از موارد دیگر نیز هست.

رئیس جمهوری آمریکا پیرو این توییت روز گذشته(سه شنبه) با 'دنیس مولنبرگ' مدیرعامل بوئینگ نیز تماس تلفنی برقرار کرد. 

آن طور که یکی از سخنگویان بوئینگ می گوید، مولنبرگ ضمن این گفت وگو تصریح کرد که به امنیت هواپیماهای شرکتش اطمینان کامل دارد. 

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هواپیمایی اتیوپی صبح یکشنبه 18 اسفند با 157 سرنشین به مقصد نایروبی پایتخت کنیا سقوط کرد. در این پرواز 149 نفر مسافر و هشت خدمه حضور داشتند.

دولت آمریکا پس از این واقعه، این شرکت را ملزم ساخت که تا آوریل آتی (فروردین / اردیبهشت 98) طراحی جدیدترین مدل هواپیماهای 737 را تغییر دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید