تاکید موگرینی بر اهمیت نقش سازمان ملل درروند صلح سوریه

کدخبر: ۲۷۳۵۴۰
اقتصادنیوز :فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل بر اهمیت نقش سازمان ملل متحد درروند صلح در سوریه تأکید کرد.

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از ایرنا، موگرینی که روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با 'گی‌یر پدرسن' فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سخن می‌گفت بابیان اینکه «ما در معرض خطر وارد شدن به عرصه نه جنگ و نه صلح هستیم» تأکید کرد: اتحادیه اروپا مصمم است اجازه ندهد که این درگیری فراموش شود.

وی گفت: 'ما معتقد هستیم که فقط یک‌روند صلح با رهبری سازمان ملل و با در نظر گرفتن تنوع قومی داخل سوریه می‌تواند صلح پایدار ایجاد کند. '

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره تشتت نظرات اعضای اتحادیه اروپا در مورد سوریه اظهار داشت که مواضع تمام اعضای اتحادیه اروپا در این رابطه واحد است و هیچ اختلافی وجود ندارد. وی اظهار داشت که موضع قطعی اتحادیه اروپا مشروط بودن کمک‌های مربوط به بازسازی سوریه به اصلاحات سیاسی در داخل این کشور است. وی تأکید کرد که همه 28 عضو اتحادیه اروپا در این موضع متفق هستند و آن را وسیله‌ای برای تشویق روند اصلاحات سیاسی در داخل سوریه می‌دانند.

موگرینی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید باوجود تسلط دولت سوریه بر قسمت اعظم خاک این کشور و اینکه معارضین نماینده‌ای ندارند، چگونه خواهد توانست مذاکرات صلح را پیش ببرد گفت: ' این وظیفه من نیست که برای آینده تحولات در سوریه تعیین تکلیف کنم. این وظیفه مردم سوریه است و تحت رهبری سازمان ملل. این کنفرانس محل مذاکره نیست و ما فقط از کار نماینده ویژه (سازمان ملل) حمایت می‌کنیم.'

وی همچنین تصریح کرد که اگرچه ممکن است جنگ از طریق روش‌های نظامی پایان یابد، اما برای رسیدن به صلح باید به سراغ راه‌حل‌های سیاسی رفت.

سومین کنفرانس مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا با موضوع 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' دیروز در بروکسل آغاز به کارکرد.

  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید