شناسایی هویت جنایتکاران به کمک تلفن همراه

کدخبر: ۲۷۳۸۹۳
اقتصاد نیوز:اداره پلیس جورجیا با بهره گیری از جدیدترین فناوری، جنایتکاران و سارقین احتمالی را شناسایی می کند.
شناسایی هویت جنایتکاران به کمک تلفن همراه

به گزارش اقتصاد نیوز، این فناوری با کمک یک تلفن همراه هوشمند اثر انگشت فرد مظنون را اسکن کرده و بلافاصله از طریق اینترنت به پایگاه داده محلی ارسال کرده و خواستار توضیحات تکمیلی در خصوص اثر انگشت ارسالی از جمله نام، سن و جرائم قبلی می شود.

مقامات پلیس این منطقه اعلام کردند فناوری مذکور می تواند برای شناسایی افرادی که هویت خود را پنهان کرده و اطلاعات نادرستی را در اختیار پلیس قرار می دهد کاربردی بوده و در کمترین زمان قادر به افشای هویت افراد است.این فناوری همچنین قادر به شناسایی هویت افراد متوفی بوده و پس از اسکن اثر انگشت هویت وی را در اختیار مقامات پلیس قرار می دهد. در حال حاضر قیمت این دستگاه 3000 دلار بوده  و اپلیکیشن آن نیز ماهیانه 40 دلارهزینه در بردارد.

این سیستم در حال حاضر بر 3 فرد مظنون مورد استفاده قرار گرفته و در هر 3 مورد نیز هویت واقعی جنایتکاران را فاش کرده است. در یکی از موارد زن و مردی مظنون در اتوبان توسط مقامات پلیس دستگیر می شوند. زن دستگیر شده اعلام می کند هیچ مدرک هویتی با خود همراه نداشته و با هویتی جعلی خود را معرفی می کند. پلیس با اسکن اثر انگشت این مظنون، در عرض چند دقیقه هویت واقعی وی را فاش کرده و به جرم سرقت راهی زندان می کند.

پلیس بر این باور است که این فناوری می تواند ثبت اثر انگشت در زندان ها را سرعت بخشیده و در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ معطلی جنایتکاران و مظنونین را شناسایی کند. این فناوری قرار است در تمامی زندان های این منطقه مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان راهکاری ویژه برای افشای هویت جنایتکاران در اختیار مقامات پلیس قرار گیرد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید