روسیه با وجود فشار آمریکا به همکاری با ونزوئلا ادامه می دهد

کدخبر: ۲۷۴۰۳۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به رغم فشارهای آمریکا به همکاری های اقتصادی، فنی و نظامی خود با دولت قانونی کاراکاس ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف در گفت وگو با ریانووستی با بیان این مطلب افزود: تهدید و تحریم های جدید واشنگتن بر موضع مسکو تاثیری نمی گذارد.
گفتنی است، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته روس نفت و مدیران آن را به خرید نفت از ونزوئلا برخلاف تحریم های آمریکا متهم کرد.
همچنین، وزارت خزانه داری ایالات متحده بانک یورو فاینانس موسناربانک روسیه را به دلیل همکاری با شرکت دولتی نفت ونزوئلا در فهرست تحریمی خود قرار داده است.
ریابکوف در ادامه این گفت وگو تاکید کرد که « تحریم های آمریکا روسیه را متوقف نخواهد کرد چرا که رویکرد آمریکا (تحریم دیگر کشورها) به یک امر متداول تبدیل شده است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه این را هم گفت که واشنگتن می تواند هر کسی را تهدید کند اما این به آن معنا نیست که دیگران مواضع اصولی و مسیر حفظ و تقویت چارچوب و قانون بین المللی در روابط بین کشورها را رها کند.
گفتنی است، این مصاحبه در شرایطی گرفته شده است که سرگئی ریابکوف سه شنبه قرار است با نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا دیدار و گفت وگو کند.
اروپام ** 1346 **

انتهای پیام /* 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید