پلیس نیوزیلند: عامل کشتار مسلمانان همدست ندارد

کدخبر: ۲۷۴۱۸۶
اقتصادنیوز: رئیس پلیس نیوزیلند اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد عامل قتل عام مسلمانان، عملیات تروریستی در مساجد کرایست‌چرچ را بدون همدست انجام داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتد پرس، مایک بوش، رئیس پلیس نیوزیلند با ارائه تازه‌ترین جزئیات حادثه تروریستی اخیر در این کشور اعلام کرد عامل حمله تروریستی به مساجد شهر کرایست‌چرچ به‌ تنهایی این عملیات را انجام داده است، اما احتمالا افرادی به او کمک کرده‌اند.

مقامات نیوزیلند همچنین روز یکشنبه اعلام کردند «برنتون تارنت» عامل حمله تروریستی اخیر در شهر کرایست‌چرچ در اواخر سال ۲۰۱۶ به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود و اقامتی کوتاه مدت در آنجا داشته است. بر اساس این گزارش، این تروریست استرالیایی، در اکتبر ۲۰۱۶ با یک ویزای سه ماهه توریستی به فلسطین اشغالی رفته بود و به مدت ۹ روز در آنجا اقامت داشته است.

مقامات صهیونیست سفر تارنت را تایید کرده، اما گفته‌اند جزئیات بیشتری درباره اینکه در طول اقامتش چه اقداماتی انجام داده است در دسترس نیست.

شایان ذکر است، در حمله تروریستی نیوزیلند به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند در روز جمعه دست‌کم ۵۰ نفر به شکلی وحشیانه کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید