پادشاه عربستان برخی اختیارات بن سلمان را سلب کرد

کدخبر: ۲۷۴۲۲۳
اقتصادنیوز: به گزارش گاردین، پادشاه عربستان سعودی به دلیل ناراضی از عملکرد ولیعهد خود، برخی اختیارات «محمد بن سلمان» را از او سلب کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه ­گاردین در گزارشی نوشت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در طول دو هفته گذشته در یک سری نشست‌های دیپلماتیک و مذاکرات سطح بالای وزیران در این کشور حضور نداشته است و گفته می‌شود برخی اختیارات مالی و اقتصادی از بن سلمان سلب شده است.

به موجب این گزارش، ملک سلمان، پادشاه عربستان پیشتر در یک جلسه کابینه در هفته گذشته خطاب به گروهی از وزیران ارشد سعودی اعلام کرد که دامنه مسئولیت‌ها و اختیارات ولیعهد را فعلا به صورت موقت، محدود ساخته است. هنوز مشخص نیست که این کاهش اختیار موقتی است یا دائم.

گفته می‌شود پادشاه از بن سلمان خواسته بود تا خود در این نشست کابینه حضور داشته باشد ولی وی از عمل به این خواسته سر باز زده بود.

اگرچه این تصمیم رسما و علنی اعلام نشده است ولی برخی منابع به گاردین گفته‌اند یکی از مشاوران معتمد و مورد اطمینان پادشاه عربستان سعودی به نام مساعد بن محمد العیبان Musaed al-Aiban که تحصیلکرده هاروارد است و اخیرا به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی شده بود، به طور غیررسمی به نیابت از پادشاه بر تصمیمات سرمایه گذاری خارجی نظارت خواهد داشت.

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از هر گونه اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید