در سفر وزیر خارجه به قم رخ داد؛

پاسخ ظریف به توصیه جوادی‌آملی/وحیدخراسانی: باید با دنیا با زبان ملایم صحبت کنید

کدخبر: ۲۷۴۲۸۴
اقتصادنیوز؛ در ادامه دیدارهای وزیر خارجه با مراجع و علمای قم، ظریف با آیات عظام وحیدخراسانی، جوادی‌آملی و علوی‌بروجردی دیدار و گفت‌وگو کرد.
پاسخ ظریف به توصیه جوادی‌آملی/وحیدخراسانی: باید با دنیا با زبان ملایم صحبت کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمد جواد ظریف که برای دیدار با علما و مراجع تقلید در قم حضور دارد با آیت الله علوی بروجردی دیدار کرد.

ظریف قم

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نیز مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد.

در این دیدار همچنین وزیر امور خارجه گزارشی از سفر تاریخی رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق ارائه کرد.

پاسخ ظریف به توصیه جوادی‌آملی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ محمدجواد ظریف ظهر امروز در دیدار آیت الله جوادی آملی ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق، این دیدار را نشانه نزدیکی روابط دو کشور، اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی، و گسترش روابط دو کشور دانست.

نقش بارز مرجعیت قم در تقویت وحدت داخلی

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر به همدلی و هم افزایی داخلی نیازمندیم تا بتوانیم با این پشتوانه مسائل مختلف کشور را به ویژه در امور خارجه پیش ببریم و نقش مرجعیت قم در ایجاد این همدلی، هم افزایی و وحدت داخلی، نقش موثر و مهمی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به توصیه آیت الله جوادی آملی در اینکه «پس از دست دادن با آمریکایی‌ها و غربی‌ها انگشتان دست خود را بشمارید!» بیان کرد: توصیه های اندیشمندانه و دیدگاه باز جنابعالی همواره سر لوحه فعالیت های وزارت امور خارجه است.

وحیدخراسانی:  باید با دنیا با زبان ملایم صحبت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر دوشنبه با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

برای رفع مشکلات معیشتی مردم همت کنید/ رئیس جمهور به فکر مردم باشد

آیت الله العظمی وحید خراسانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت ثبت جهانی عاشورا اظهار داشت: تلاش نمائید تا قضیه عاشورا را جهانی کنید و ما دعا می‌کنیم تا در این امر موفق باشید؛ این را در دفتر عملتان ثبت نمائید که اجر این کار حساب ندارد.

وی با تذکر به وضعیت معیشتی مردم افزود: سلام مرا به رئیس جمهور برسانید و به وی این پیام را ابلاغ کنید که به فکر مردم باشند؛ این مطلب مهم است که زندگی بر مردم سخت می‌گذرد و آنان به جهات دینی این وضعیت را تحمل می‌کنند؛ آن شاء الله همت کنید این مشکلات معیشتی رفع شود.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان تصریح کرد: باید با دنیا با زبان ملایم صحبت کرد؛ انشا الله موفق می‌شوید.

لازم به ذکر است محمد جواد ظریف در سفر خود به قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرده و در شورای اداری استان قم نیز شرکت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید