آمریکایی‌ها همچنان به صداقت ترامپ تردید دارند

کدخبر: ۲۷۴۴۶۰
اقتصادنیوز: در آستانه انتشار گزارش تحقیقات بازرس رابرت مولر درباره مداخله انتخاباتی روسیه، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد به تحقیقات شورای ویژه کاهش یافته و نیمی از آمریکایی‌ها با سخنان دونالد ترامپ که خودش را قربانی "شکار جادوگر" می‌داند، موافق هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی جدید یواس‌ای تودی و دانشگاه سافولک بریتانیا نشان می‌دهد، حمایت از مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی روند استیضاح علیه دونالد ترامپ از اکتبر گذشته با ۱۰ درصد کاهش به ۲۸ درصد رسیده است.

با وجود آن، نتایج این نظرسنجی همچنین یک کشوری را نشان می‌دهد که نسبت به صداقت ترامپ همچنان تردید دارد و عمیقا بر سر رهبری او اختلاف‌نظر وجود دارد. ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند، اعتماد کمی به تکذیبیه رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر عدم همدستی با مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ دارند یا اصلا اعتمادی ندارند.   

این آمار نسبت به نظرسنجی‌های پیشین افزایش نشان می‌دهد. یک سال پیش، ۵۷ درصد اعتماد اندکی به تکذیبیه او داشتند یا اصلا اعتمادی نداشتند. ماه دسامبر ۵۹ درصد چنین رویکردی نشان دادند. ۲۸ درصد می‌گویند، اعتماد زیادی دارند که تحقیقات بازرس رابرت مولر، رئیس شورای ویژه منصفانه و دقیق باشد. این کمترین میزان اعتماد تا به امروز است و از ماه دسامبر پنج درصد کاهش نشان می‌دهد. در مقایسه، ۳۰ درصد می‌گویند به انکار ترامپ اعتماد زیادی دارند که بالاترین میزان تا به امروز است.

در این نظرسنجی ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان با تاکید ترامپ مبنی بر اینکه تحقیقات شورای ویژه یک "شکار جادوگر" است و اینکه او هدف تحقیقاتی بیش از دیگر روسای جمهوری سابق آمریکا قرار گرفته است، موافق هستند. ۴۷ درصد هم مخالف این دیدگاه هستند.

در همین حال اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان روی این سوال ملموس است؛ ۸۶ درصد از جمهوری‌خواهان و تنها ۱۴ درصد از دموکرات‌ها عقیده دارند که ترامپ قربانی شکار جادوگر شده است. در میان طرفداران مستقل هم ۵۴ درصد موافق این مطلب و ۴۲ درصد مخالف آن هستند.  

نتایج نظرسنجی مذکور همچنین نشان می‌دهد، حمایت از استیضاح دونالد ترامپ سیر نزولی پیدا کرده است. ۴۱ درصد دموکرات‌ها معتقدند که اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تا حدی یا زیاد روی عقیده آنها درباره استیضاح تاثیر داشته است. ۴۲ درصد هم تاکید می‌کنند که مخالفت پلوسی با استیضاح اصلا تاثیری روی نظر آنها نداشته است.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید