لباس های دوربین دار بر تن پلیس هرمزگان

کدخبر: ۲۷۴۴۶۵
اقتصادنیوز: فرمانده انتظامی هرمزگان از مجهز شدن پلیس استان به تجهیزات نوین لباس های دوربین دار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد استفاده پلیس از تجهیزات نوین لباس‌های دوربین دار هستیم که ثبت وقایع، رعایت حقوق شهروندی و برخورد مأموران با مجرمان را به صورت آنلاین ثبت و ضبط می‌کند.

وی افزود: این دوربین ها در اختیار یگان پلیس پیشگیری قرار دارد و مراکزی که نظارت کننده هستند، برای نظارت عملکرد این دوربین‌ها به پلیس پیشگیری مراجعه می‌کنند، همچنین در صورتی که پرونده‌ای نیاز به بررسی این دوربین‌ها داشته باشد طبق دستور مقام قضائی در اختیار آها قرار داده می‌شود.

سردار ملکی اظهار داشت: لباس دوربن دار پلیس سند خوب و محکمی برای جرایممی‌باشد چرا که صحت حادثه و صحنه‌ها و عملیات‌های مختلف به خوبی نمایان می‌شود و قابل تشخیص است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: از ویژگی‌های اصلی این دوربین‌ها این است که ما می‌توانیم از رخدادهایی که در حین اجرای مأموریت صورت گرفته مستندسازی کنیم تا مشخص شود در کجا موفق عمل نموده و احیاناً دلیل شکستمان در مأموریت چه چیزی بوده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمامی کارکنان مجهز به این تجهیزات شوند، افزود: استفاده از این دوربین‌ها می‌تواند امکان و شرایط لازم برای پایش آنلاین را فراهم کند و همچنین ارائه خدمات بهتر، تکریم شهروندان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده از حالت سنتی، صیانت از کارکنان و … نمونه‌ای از مزایای این دوربین‌ها است.

 
کد خبر 4572190
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید