تهران امن‌ترین شهر کشور است / کسب رتبه اول پلیس پایتخت از نظر مردم در اعتمادسازی

کدخبر: ۲۷۴۴۷۵
اقتصادنیوز: رئیس پلیس پایتخت گفت: با تلاش‌ها و خدمات صادقانه کارکنان پلیس پایتخت، با افتخار می‌گوییم که تهران امن‌ترین شهر کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان سردار حسین رحیمی با بیان اینکه با همت، تلاش و خدمات صادقانه کارکنان پلیس پایتخت، با افتخار می‌توانیم بگوییم که تهران امن‌ترین شهر کشور است اظهار داشت: شهر تهران در آمار افزایش جرایم خرد، پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده و با این حال بیش از ۱۲ درصد نیز افزایش کشفیات را طی مدت یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

وی تصریح کرد: پلیس در برابر شهروندان قانون مدار با احترام و رافت اسلامی و در برابر هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی، با اقتدار ایستاده و در برخورد با آن‌ها اغماض نمی‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با تاکید بر اینکه، در عرصه مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی کارنامه پلیس پایتخت زرین و بی نظیر است، افزود: در این خصوص ۳۱ تن از اخلال گران بازار عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی، با همکاری پلیس آگاهی و پیشگیری تهران بزرگ، شناسایی و دستگیر شده اند.

وی همچنین از رسیدگی به ۲۱ پرونده فساد اقتصادی و احضار ۲ هزار تن از اخلال گران اقتصادی خبر داد و گفت: در عرصه مبارزه با قاچاق کالا بیش از ۱۳۰ درصد افزایش کشفیات طی مدت یک سال اخیر داشته ایم.

سردار رحیمی، در ادامه به مبارزه بی امان پلیس پایتخت با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر اشاره و بیان کرد: در این حوزه با تلاش همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، بالغ بر ۱۶ تن مواد مخدر را در تهران کشف کرده ایم.

رئیس پلیس پایتخت، همچنین به پاک سازی محله‌های شوش، مولوی و هرندی، اشاره کرد و گفت: با همکاری پلیس، دادستانی تهران، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد، این محله‌ها از لوث وجود معتادان متجاهر پاک سازی شده و مجددا امنیت و آرامش شهروندان به محلات بازگشته است.

وی به نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی مراکز معتبر آماری در خصوص عملکرد پلیس پایتخت اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظرسنجی‌ها پلیس تهران در حوزه عملکرد‌های انتظامی در رتبه دوم ارتقاء امنیت در کشور از دیدگاه شهروندان قرار دارد و همچنین در حوزه اعتماد مردمی و باور به فعالیت‌های انتظامی، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

سردار رحیمی، با اشاره به اینکه دشمن همواره در پی ایجاد ناامنی و بر هم زدن امنیت شهروندان به اشکال مختلف است، بیان داشت: با تلاش جان برکفان نیرو‌های مسلح و برقرار کنندگان امنیت و آرامش شهروندان، توطئه‌های دشمنان نقش بر آب گشته و همین امر باعث سردرگمی دشمنان شده است.

رئیس پلیس پایتخت، در ادامه به اهمیت آرامش و امنیت در چهارشنبه پایانی سال اشاره کرد و اظهار داشت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که پلیس با شادی مردم مخالف نیست، ولی با این حال با برهم زنندگان آرامش و آسایش شهروندان طبق قانون برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی با تبریک فرارسیدن سال نو و میلاد با برکت امام اول شیعیان حضرت علی (ع)، سال ۹۷ را سالی پر از برکت و ایثار و اقتدار برای پلیس برشمرد و خاطر نشان کرد: این سال سرشار از خدمتگزاری به مردم بود و امیدواریم در سال جدید توفیق بیشتر خدمت به شهروندان را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید