هشدار هواشناسی به مسافران نوروزی

کدخبر: ۲۷۴۶۱۵
اقتصاد نیوز:سازمان هواشناسی با توجه به پیش بینی بارش باران در روزهای آینده به هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران توصیه کرد تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی به عمل آورند.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی بعد از ظهر جمعه تا شنبه با انتقال رطوبت در سواحل جنوبی بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود که در سواحل و جزایر خلیج فارس همراه با وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: روز یکشنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد. روزهای یکشنبه تا سه شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی و جنوب فارس بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق گسترده پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در این مدت انتظار می‌رود به سبب بالا بودن نسبی دما، بارش غالباً به شکل باران و جمع مقدار بارش در حوزه رودخانه‌های بزرگ جنوب غرب و جنوب کشور قابل ملاحظه باشد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است با توجه به شرایط مورد انتظار، هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی به عمل آورند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمنا اخطاریه شماره 118 مورخ چهارشنبه 29 اسفند (پیش بینی بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی شمال شرق کشور) به قوت خود باقی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید