حمله با خودرو به عابران

کدخبر: ۲۷۴۶۵۳
اقتصادنیوز: راننده یک خودرو روز جمعه در شهر زائویانگ در مرکز استان 'هوبی' به میان گروهی از عابران پیاده راند، بر اثر این حادثه 7 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از تلویزیون دولتی چین، راننده این خودرو در تعقیب و گریز بعد از حادثه و درگیری با پلیس کشته شد.
پلیس و مقام‌های قضایی استان هوبی بررسی انگیزه راننده از ارتکاب این جنایت را آغاز کرده اند با این حال اینکه این حادثه تروریستی بوده است یا خیر، هنوز مشخص نیست.
اگرچه جرایم خشونت آمیز در چین نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است اما در چند سال گذشته مواردی از حمله با چاقو به دانش آموزان و همچنین مردم عادی در مدارس و خیابان های این کشور مشاهده شده است.
حمله یک مهاجم با چکش به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در پکن، در اواسط دی ماه امسال 20 زخمی برجا گذاشت.
چهارم دی ماه امسال نیز یک راننده اتوبوس سرقتی با زیر گرفتن عابران پیاده در شهر 'لانگیان' استان فوجیان واقع در جنوب غربی چین، 5 نفر را کشت و 21 تن را هم زخمی کرد.
اول آذر امسال نیز یک راننده با حمله به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در شمال شرق چین، پنج تن از آنان را کشت و 18 تن دیگر را هم زخمی کرد.
چهارم آبان ماه امسال نیز یک زن مسلح با چاقوی آشپزخانه، به تعدادی از کودکان یک مهد کودک در شهر 'چونگ چینگ' در جنوب غربی این کشور حمله کرد و 14 نفر آنها را زخمی نمود.
اردیبهشت امسال نیز فردی مسلح به سلاح سرد با حمله به دانش‌آموزان یک مدرسه متوسطه در شمال شرقی چین که در حال بازگشت از مدرسه بودند 7 نفر آنها را کشت.
همچنین تیر ماه امسال نیز به دلیل حمله یک فرد مسلح با چاقو در شهر «شی‌ان» این کشور، 9 نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید