رییس مجلس: سیل زدگان گلستان حمایت می شوند

کدخبر: ۲۷۴۷۹۶
اقتصادنیوز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت که با پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره آسیب دیدگان سیل اخیر استان گلستان مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به از ایرنا، علی لاریجانی عصر شنبه در پایان بازدید از مناطق سیل زده شهرستان مرزی آق قلا در شمال غرب گلستان اظهار داشت: مجلس با دولت مذاکره لازم را انجام خواهد داد تا این کمک ها در کوتاه ترین زمان به دست سیل زدگان گلستان برسد. 

وی گفت: کسانی که در سیل خسارت مالی دیده اند مضطرب نباشند چون با حمایت های پیش بینی شده زیان مالی آن ها تا حد زیادی جبران خواهد شد. 
رییس قوه مقننه همچنین از سیل زدگان خواست به توصیه مسوولان محلی و نیروهای بسیج و سپاه برای تخلیه خانه های در معرض آسیب توجه کنند تا مقدمات لازم برای نوسازی و تعمیر این منازل فراهم شود.
لاریجانی در ادامه بر امدادرسانی منظم دستگاه ها و تامین امنیت در مناطق سیل زده گلستان تاکید کرد. 
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. 
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید. 
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد و تاکنون دو نفر جان باخته اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید