ظریف به پویش هلال‌احمر پیوست؛ باید دوباره در کنار ایران ایستاد تا وطن، گلستان شود

کدخبر: ۲۷۴۸۲۷
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، - وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ما بارها برای ایران ایستاده‌ایم، چه در جنگ، چه در مذاکره و چه در کنار دردهای هموطنان رنجدیده؛ و باز هم باید در کنار ایران ایستاد تا وطن، گلستان شود بنابراین من و خانواده ام به پویش هلال احمر برای کمک به آسیب زدگان سیل گلستان و مازندران پیوسته‌ایم.
ظریف به پویش هلال‌احمر پیوست؛ باید دوباره در کنار ایران ایستاد تا وطن، گلستان شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «محمد جواد ظریف» در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به وقوع سیل در استان‌های گلستان و مازندان نوشت: گرچه در نوروز امسال، فرصت شادمانی و سرور برای هموطنانی از گلستان و مازندران فراهم نبود، اما اینک فرصت همدلی برای تمام «ایران» مهیاست.

 

وی در ادامه نوشت: هنوز هم از «فرهنگ نوروز» می‌شود آموخت و سرسختی تقدیر و طبیعت را به شور و غرور کنار هم ایستادن بدل کرد.

ظریف یادآور شد: ما بارها برای ایران ایستاده‌ایم، چه در جنگ، چه در مذاکره و چه در کنار دردهای هموطنان رنجدیده؛ و باز هم باید در کنار ایران ایستاد تا وطن، گلستان شود.

وزیر امورخارجه اضافه کرد: من و خانواده‌ام به پویش هلال احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل گلستان و مازندران پیوسته‌ایم تا سهمی ناچیز از همدلی و همراهی هموطنان داشته باشیم و فروتنانه، دیگر ایرانیان را نیز دعوت به پیوستن به این پویش می‌نماییم تا تجربه و تخصص هلال احمر در امدادرسانی، بازگشت به شرایط عادی زندگی سیل‌زدگان را تسریع و تسهیل کند. شاد و سربلند باشید.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. 

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید