نتانیاهو عازم واشنگتن شد

کدخبر: ۲۷۴۸۳۷
اقتصادنیوز؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آستانه برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی، برای ملاقات با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شرکت در کنفرانس صهیونیستی آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل AIPAC)، روز یکشنبه عازم واشنگتن شد.
نتانیاهو عازم واشنگتن شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ هاآرتص دراین باره نوشت که نتانیاهو برای سفری چهار روزه عازم واشنگتن شده و دراین مدت قرار است دو بار با رئیس جمهوری آمریکا دیدار داشته باشد.

 

بنابراین گزارش، نتانیاهو قرار است روز سه شنبه به وقت محلی در کنفرانس 'آی پک' سخنرانی داشته باشد.

هاآرتص در ادامه نوشت: درجریان دیدار نتانیاهو از واشنگتن، ترامپ قرار است به رسمیت شناختن کنترل اسرائیل بر بلندی های جولان را به امضا برساند؛ موضوعی که ترامپ روز سه شنبه گذشته در توئیتی آن را اعلام کرده بود.

سفر جاری نتانیاهو به واشنگتن 16 روز پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین های اشغالی انجام شده است. نتانیاهو سعی خواهد کرد تا در این سفر، نهایت بهره برداری از اجلاس آیپک و جلب حمایت آن برای شرکت در انتخابات پیش رو را بدست آورد. وی همچنین در این سفر ضمن قدردانی از ترامپ به خاطر موضع اخیرش درباره بلنده های جولان، سعی دارد بار دیگر حمایت رئیس جمهوری آمریکا را در آستانه انتخابات بدست آورد.

براساس گزارش رسانه های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو پیش از عزیمت به واشنگتن گفت که با ترامپ درباره برخی مسائل منطقه ای ازجمله ایران به گفت و گو خواهد نشست.

به نظر می رسد تلاش برای تشدید ایران هراسی که بخش ثابت سیاست های رژیم صهیونیستی محسوب می شود، بخشی از اهداف سفر جاری نتانیاهو به واشنگتن باشد.

ملاقات نتانیاهو با ترامپ در این سفر، ششمین دیدار دوجانبه بین آنها از سال 2017 تا کنون به شمار می رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید