در حمله به سفارت کره شمالی نقشی نداشتیم!

کدخبر: ۲۷۵۰۵۰
اقتصادنیوز: معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت این کشور هیچ نقشی در حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا نداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حالی که دو تن از مظنونان حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا ساکن آمریکا هستند، رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه این کشور هرگونه نقش داشتن واشنگتن در این حادثه را تکذیب کرد.

یک مقام قضائی اسپانیا پیشتر گفته بود که قاضی دادگاهی در این کشور قصد دارد درخواست استرداد این دو مظنون را به دولت آمریکا بدهد.

یک نفر مکزیکی ساکن آمریکا و یک شهروند آمریکایی در میان مظنونانی هستند که اوایل اسفندماه سال گذشته به زور وارد سفارت کره شمالی در مادرید شده و خساراتی به بار آوردند.

سندی که از سوی دیوان عالی اسپانیا منتشر شده نشان می دهد که این گروه شامل 10 نفر بوده و یکی از آن ها چند روز بعد با پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تماس گرفته تا اطلاعاتی در این زمینه ارائه کند.

براین اساس، این گروه پس از ورود به سفارت کره شمالی اقدام به سرقت رایانه ها، هارد دیسک ها و حافظه های جانبی موجود در این ساختمان کرده و دست و پای کارکنان را بستند.

سه تن از مهاجمان یک مقام کره شمالی را به زیرزمین ساختمان برده و او را ترغیب به فرار از حکومت کشورش کردند. این گروه خود را «گروه نجات کره شمالی» معرفی کرده بود.

مقام قضائی اسپانیا به رویترز گفت که قاضی اسپانیایی باور دارد همه این 10 نفر پس از این حمله به آمریکا گریخته اند و پس از استرداد به اسپانیا ممکن است تا 28 سال زندان در انتظارشان باشد.

پالادینو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کسی از دولت آمریکا در این اقدام نقش داشته، گفت: دولت ایالات متحده هیچ دخالتی در این ماجرا نداشته است.

این در حالی است که برخی رسانه ها از جمله واشنگتن پست این حمله را کار گروهی موسوم به «دفاع مدنی شیولیما» دانسته اند که این حمله را با اف بی آی هماهنگ کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید