ابراز همدردی بشار اسد با ملت و دولت ایران

کدخبر: ۲۷۵۱۱۲
اقتصاد نیوز: «بشار اسد»رئیس جمهوری سوریه طی پیامی جان ‌باختن شماری از هموطنان مان در اثر وقوع سیل های ویرانگر را به رئیس جمهوری و ملت ایران تسلیت گفت.
ابراز همدردی بشار اسد با ملت و دولت ایران

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، در پیام رئیس‌جمهوری عربی سوریه که نسخه ای از آن از سوی سفارت این کشور در تهران در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: «برادر جناب رئیس جمهوری، با اندوه فراوان خبر جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی بر اثر وقوع سیل های ویرانگر در تعدادی از استان های ایران که به خسارت های زیاد انسانی و مادی منجر شد را دریافت کردیم».

بشار اسد در این پیام تاکید کرده است: «کاملا اطمینان داریم که رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران قادرند پیامدهای این فاجعه را پشت سر گذاشته و با غلبه بر آن، تمام ویرانی‌ها را دوباره بازسازی کنند».

وی اضافه کرد: «اینجانب به نام خود و به نام ملت عرب سوریه همدردی خود را با شما در این مصیبت مورد تاکید قرار می‌دهم و رحمت واسعه برای قربانیان، صبر و شکیبایی برای خانواده های آنان و شفای عاجل برای مجروحین را از درگاه خداوند بلندمرتبه مسئلت دارم».

در بخش پایانی پیام رئیس جمهوری سوریه آمده است:«خداوند کشور و ملت برادر دوست ایران را از تمام گسل‌های روزگار مصون بدارد».

به گزارش ایرنا، در پی بارش های سنگین که از روزهای پایانی سال گذشته در اغلب نقاط کشور آغاز شد، سیل تعدادی از استان های شمالی،جنوبی و جنوب غربی کشور را در بر گرفت.

بر اساس گزارش ها تاکنون 19 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و105 نفر مصدوم شده اند .به گفته رضا اردکانیان وزیر نیرو 17 شهر و بیش از 600 روستا در دو استان گلستان و مازندران درگیر این پدیده هستند.

درهمین زمینه روز گذشته جلسه ستاد بحران با حضور رییس جمهوری و دستگاه های مرتبط برگزار، و تصمیمات لازم برای مواجهه با این پدیده و کاهش آثار آن در این جلسه اتخاذ شد.

امروز رئیس جمهوری با سفر به استان های گلستان و مازندران از نزدیک در جریان کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل قرار می گیرد.

هیات دولت هم امروز درباره جبران خسارت خسارت دیدگان تصمیم گیری خواهد کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید